שחר אושרי | מנכ"ל כלל ביטוח אשראי | מאמרי דעה | 28/07/2020

ביטוחי האשראי מספקים מנועי צמיחה בעידן של אי וודאות

המשבר הכלכלי החדש מתאפיין בשני קריטריונים מובהקים: הראשון הוא התכווצות של הפעילות במשק, והשני הוא חוסר וודאות שייפתר רק לאחר שתמצא תרופה או חיסון לקורונה, שיהיו זמינים לכלל העולם. עד אז ביטוחי האשראי, מעניקים מענה לשני האתגרים האלה.

 

מומחים מעריכים כי היכולת של עסקים לשרוד את משבר הקורונה ולהמשיך ליהנות מצמיחה עסקית תלוי ביכולת לחזור להיקפי הפעילות שלפני המשבר מהר ככל האפשר.

יכולת זו תלויה בשלושה גורמים עיקריים:

  • הראשון הוא היכולת לשמור על היקפי הפעילות מול לקוחות קיימים ולהגדיל את סל הלקוח.
  • השני הוא לפרוץ לשווקים חדשים ולגייס לקוחות נוספים.
  • השלישי הוא ליהנות מנזילות בתנאים נוחים, תוך שמירה על היציבות הפיננסית והיחסים עם גורמי המימון.

חוסר הוודאות השורר בשוק מקשה על השגת המטרות האלה משום שלקוחות הססנים יותר מאי פעם וגם הם עשויים לסבול מקשיים תזרימיים ואילו הבנקים נוטים לאמץ מדיניות שמרנית של ניהול סיכונים המתבטאת בריביות גבוהות והערמת קשיים על לקוחות. ביטוחי האשראי מהווים מאז ומעולם כלי מקובל והכרחי בקרב עסקים, המבקשים לבטח את עסקאות האשראי שהם מנהלים עם לקוחותיהם בארץ ובעולם. ביטוחי האשראי של הלקוחות מחזיקים את המפתח לחזרה לפעילות שגרתית והגדלת ההיקפים משום שהם מעניקים למבוטחים את היכולת להרחיב את הפעילות מבלי להיות מוטרד מהמצב הכלכלי של הלקוחות הקיימים והחדשים שלו ולהפוך למזומן מבלי להגדיל את החשיפה לאשראי.

 

ביטוח אשראי: כלי לקבלת החלטות על בסיס מידע אמין ועדכני

איך עובד ביטוח אשראי? הנה דוגמה: חברת ייצור בתחום הטקסטיל משווקת מגבות לרשתות קמעונאיות. חובות הלקוחות בתחום הקמעונאי של החברה עומדים על כ- 100 מיליון שקלים, האמורים להיות משולמים בתנאי שוטף שונים. חברת הייצור מבטחת את האשראי שהיא מעניקה ללקוחותיה הקמעונאיים, שהפרמיה שלהם מחושבת לפי רמת היציבות הפיננסית של לקוחותיו והרקורד העסקי שלהם.

אנו מנהלים שיתופי פעולה הדוקים עם חברות מידע אשראי, חברות עסקיות במשק, בנקים וגופי מחקר בישראל ובעולם. כל אלה מספקים לנו תמונה מלאה על מצבם הפיננסי של הרוב המכריע של הגופים הפעילים במשק. הגישה המיידית שלנו למידע מאפשרת לנו לעדכן את רמת הסיכון של כלל הלקוחות בכל עת, להתריע בפני המבוטחים שלנו על חריגות מהנורמה, ולהרחיב או להקטין את הכיסוי הביטוחי שאני מעניקים פר לקוח. כך המבוטחים שלנו פועלים בסביבה רווית וודאות ועדכנית, המאפשרת להם לקבל החלטות מהירות, המבוססות על מידע עדכני ומקיף.

 

פוליסת ביטוח האשראי הופכת למזומנים

איך מתמודדים עם הצורך במזומן על מנת להניע בחזרה את גלגלי הייצור, לקנות חומרי גלם ולנקוט בתהליכי שיווק מול לקוחות חדשים? תיקי הביטוח של הלקוחות יכולים להפוך במהירות ובקלות למזומן, מבלי ליטול הלוואות נוספות או לשנות את תנאי האשראי שניתנו ללקוח. זאת באמצעות הפיכת פוליסת הביטוח לבטוחה לאשראי המוענק מגופים פיננסיים שונים, בעוד שהגוף הפיננסי הופך להיות בעל החוב והוא זה שיקבל את התשלום מחברת הביטוח. פתרון זה נשען על עסקאות שהמבוטחים כבר השלימו וביטחו ולכן חברת הביטוח מכירה את רמת הסיכון של הלקוח. המבוטחים יכולים ליהנות מנזילות, שאינו כרוך באי וודאות בכל הנוגע למצב המשק ולאיתנות של הלקוחות שלהם ואינו מחייב נטילת הלוואות נוספות בעידן בו הבנקים מתמחרים סיכון בריביות גבוהות. לקוחות קטנים ובינוניים מקטינים סיכוני אשראי בלחיצת כפתור בשנה שעברה השיקה כלל ביטוח אשראי מערך כלים המאפשר לחברות קטנות ובינוניות ליהנות גם כן מביטוח אשראי לעסקאות מול לקוחות.

הפתרון של כלל מאפשר ללקוחות קטנים ובינוניים לקבל הערכת איתנות פיננסית וסיכונים עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלהם בלחיצת כפתור ולבטח את העסקאות מולם. חברות קטנות ובינוניות חשופות מעצם טבען לסיכוני אשראי גדולים יותר מאשר חברות גדולות, בעלות פרוטפוליו לקוחות גדול ומגוון, ולכן גם בשגרה מדובר בכלי חיוני עבורם. עד לפני מספר שנים חברות הביטוח לא יצרו מוצרים מתאימים לתחום מסיבות מגוונות, והלקוחות מצדם לא היו מודעים לתחום וליתרונות שהוא מגלם. כיום, עם הצורך הגואה בוודאות בכל הנוגע לעסקאות מול לקוחות קיימים וחדשים מחד, והצורך להעניק ללקוחות קווי אשראי נוחים מאידך, ביטוח אשראי הופך להכרחי עבור עסקים קטנים ובינוניים.

הפתרון שאנו מציעים מושתת על ממשק אינטרנטי ומערכות חיתום אוטומטיות שמספקים למבוטח מידע אמין ועדכני על כל לקוח פוטנציאלי שהוא מעוניין לספק לו סחורה ושירותים, ומספק פוליסת ביטוח המתומחרת לפי רמת הסיכון. כל מה שנותר למבוטח הוא להזין פרטים ולהתקדם מול הלקוח בהשקט ובבטחה.

 

הממשלה וחברות הביטוח נכנסות מתחת לאלונקה

חברת כלל ביטוחי אשראי נבחרה לאחת מחברות הביטוח שיעניקו יחד עם משרד האוצר מעטפת להגדלת אשראי ספקים במסגרת ביטוחי האשראי. התוכנית מאפשרת המשך צמיחה באמצעות ביטוח עסקאות אשראי ללקוחות בישראל ובחו"ל, אשראי ספקים, והרחבת מסגרות קיימות. הכל בתהליך אישור גמיש וידידותי למשתמש.

היקף התוכנית עומד על כ- 6.2 מיליארד שקלים ובמסגרתו כלל ביטוחי אשראי תנהל 850 מיליון שקלים. אנחנו גאים על בחירתנו ומודים לחשב הכללי האוצר שבחר בנו לקחת חלק בתוכנית הלאומית. כלל העסקים בישראל מאופיינים ביצירתיות, יוזמה ויותר מכל מחויבות ומצוינות עסקית. לכן אנו מאמינים שיש למשק הישראלי פוטנציאל גבוה לצלוח את המשבר הנוכחי, לחזור לצמיחה במהירות ולנצל אותו על מנת לפתח מיזמים חדשניים ופורצי דרך. אנחנו פה כדי לספק להם את הוודאות, הביטחון והנזילות כדי להשיג את כל אלה.

 

***

כלל ביטוח אשראי, הינה החברה המובילה בתחום ביטוח סיכוני אשראי בישראל. החברה פועלת משנת 1981 ומספקת למבוטחיה, מכל ענפי המשק, הגנה מפני חדלות פירעון של לקוחותיהם בארץ ובחו"ל והפסדים בגין אי תשלום או פיגורים בתשלומים מצד לקוחותיהם. בביטוח סיכוני סחר חוץ מעניקה החברה גם הגנה מפני סיכונים פוליטיים.

 פרטים ליצירת קשר | shaime@clal-ins.co.il | אתר החברה

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.