ניצן ארליך | יו"ר חטיבת היועצים וחבר נשיאות בלשכת המסחר | מאמרי דעה | 17/03/2020

מגיפת הקורונה והעסק שלך

לראשונה אנחנו חווים במדינת ישראל משבר שאין לו תאריך סיום משוער. המשבר הינו עולמי ולכן השפעתו רחבה ומשמעותית הרבה מעבר למשברים כגון: מלחמות או מבצעים שהיו בעבר ותמיד היה ידוע שהם נקובים בזמן ולכן השאלה שנשאלת מה עושים.

 

1. שימו לב שחב' גדולות כגון FOX הודיעו על הפסקת תשלומי שכירות ופיטורים או יציאה לחל"ת של רוב העובדים ולכן כל עסק חייב לבחון עצירת תשלומים ועצירת דימום בהעדר הכנסות.
אסור לעצור תשלומים למוסדות כגון: ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה, שכן מדובר בעבירה פלילית, אלא אם יש דחיית תשלומים כפי שפורסם.

2. לעצור כל רכישת מלאים ו/או התחייבויות שהייתם אמורים לבצע והכרוכים בתשלום.

3. לבחון התאמת כוח אדם לצרכים כרגע.
יציאה לחל"ת מעל חודש שולחת את העובד לתשלום ע"י ביטוח לאומי ואין בכך פגיעה בעסק או בעובד. זאת אפשרות הגיונית ומעשית, שכן לא ידוע כמה זמן ימשך המשבר.

4. לעשות שיחות עם לקוחות קבועים ולברר מה מצבם.

5. לברר מסירת סחורה ע"י שליחים או ע"י עובדי החברה במקום מכירה פרונטאלית.

6. מי שיכול שיעבור למכירות באינטרנט.

7. לבחון תזרים מזומנים בעסק ברמה יומית ולהיערך לחריגות.

8. עדכנו את הבנק והיערכו ע"י הגדלת מסגרות או לקיחת הלוואה בקרן ערבות המדינה, אשר לה תנאים מיוחדים עקב המצב. אל תחשבו שבנק לא יחזיר שיקים....

9. לנסות ולחסוך בכל הוצאה עד כמה שאפשר, כיבודים וכד'.

10. לסיכום, בעסקים רבים המצב הנ"ל הינו הזדמנות להגדיל מכירות לדוגמא: בתחומי המסעדנות שימוש בשליחים יגדיל מכירות, שכן כולם בבית.
לא להיכנס לפאניקה, לנסות לחשוב באופן יצירתי ולהתכונן ליום שאחרי.

למידע נוסף בתחום זה
המידע המפורסם כאן הועבר במלואו על ידי המפרסם והינו באחריותו הבלעדית של המפרסם. ללשכת המסחר אין ולא תהיה שום אחריות, לנכונות המידע המפורסם ו/או לטיב השרות של העסק האמור.
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.