ענף האיירסופט חייב וודאות עסקית, לא הגיוני ולא מידתי שהיחס לענף בניהול הסיכונים יהיה חמור יותר מנשק חם

האיירסופט הוא ענף ספורט עממי חוויתי, חלקו מתבצע במתקנים סגורים, "מטווחים" וחלקו באוויר הפתוח. עשרות אלפי שחקנים בענף זה, ואסור לפגוע בהם

עוז חיים, סמנכ"ל חטיבות באיגוד לשכות המסחר לקח חלק בוועדה לביטחון פנים בדיון על הצעת החוק להסדרת השימוש והפעילות בכלי איירסופט ביום 17.5.2022


לדבריו, "אנו תומכים ומחזקים את מערכת אכיפת החוק ומערכת במלחמתם המבורכת בגורמי פח"ע וגורמים פליליים בשימוש בכלי איירסופט מוסבים. עם זאת היבואנים ובעלי המועדונים המסודרים הם לא המקור לכלים המוסבים, אך הם הנפגעים היחידים מהמהלכים שבוצעו ומבוצעים בחקיקה ובהתנהלות. העבריינים וגורמי הפח"ע - החקיקה והמגבלות לא מפריעות להם.
אנו בעד אסדרת התחום. כדי לקיים עסק בצורה סדירה הוא חייב וודאות עסקית והעוסקים בענף האיירסופט נמצאים תקופה ממושכת במצב של אי וודאות. בנוסח ההצ"ח יביאו למציאות של חסם בפעילות, שבפועל, זה יהיה ענף בפירוק."


"אנשי עסקים בתחום האיירסופט השקיעו במשך שנים מכספם, טיפחו את העסק ותרמו לכלכלה ולמשק ואסור להביא אותם למצב שהעסק לא יהיה כלכלי, שכן היקף פעילותם יקטן באופן משמעותי. וחוששני שחלקם הגדול עלול לסגור/לצמצם את הפעילות, עם כל המשמעויות של העסקת עובדים."


הוסיף כי, "האיירסופט הוא ענף ספורט עממי חוויתי, חלקו מתבצע במתקנים סגורים, "מטווחים וחלקו באוויר הפתוח. עשרות אלפי שחקנים בענף זה, ואסור לפגוע בהם. השגת התכלית של האסדרה צריך שתהיה מאוזנת כך שתתקיים מבלי לפגוע פגיעה לא מידתית בעסקים. לא הגיוני ולא מידתי שהיחס לאיירסופט בניהול הסיכונים יהיה חמור יותר מנשק חם."


"עוז מבקש מהוועדה לנקוט ברגישות כלפי העסקים ולמצוא פתרונות מעשיים לצד השגת תכלית החקיקה."


לעיונכם ידיעה בנושא כפי שפורסמה במגזין ICE בתאריך 18.5.22

למידע נוסף בתחום זה