איגוד לשכות המסחר לראש הממשלה ושר האוצר: הפחיתו המס על משיכת רווחים

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אל חה"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה, וחה"כ משה כחלון, שר האוצר, בדרישה להחזיר את המס על משיכת רווחים המוטל על בעל מניות מהותי בחברה עסקית מרמה של 30% לרמה של 25%. לדבריו, "שיעור מס גבוה זה טבוע בשורה של פרדוקסים וחוסר הגינות בסיסיים".

המס על משיכת רווחים הועלה בשנת 2013 ללא כל שיקול ענייני, והיווה מהלך מובהק של אנטי-צמיחה. על פי הנתונים הקיימים במנהל הכנסות המדינה, הפחתת המס על משיכת רווחים לא תפחית את הכנסות המדינה. "שיעור מס כה גבוה על משיכת רווחים מאלץ חברות להפחית את חלוקת הרווחים לבעלים ולחפש תמורה בדרכים אחרות".

מנתונים שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר עולה כי בשנים שקדמו להעלאת המס על משיכת דיבידנד לבעלי שליטה לרמה של 30% ו-32% בשנת 2012, הכנסות המדינה היו גבוהות יותר מהשנים שאחרי ההעלאה.

אבל, לדברי לין, זוהי לא הסיבה העיקרית. "כל חברה משלמת מס חברות בשיעור שווה, ללא קשר לגובה הרווחים. הטלת מס גבוה על משיכת רווחים, לאחר תשלום מס החברות, משקפת תפיסת עולם מוטעית שיש כאילו לקנוס בעל עסק על יצירת רווחים".

"אין מדובר במהלך של הפחתת נטל המס. מדובר בתיקון עיוות שנוצר ללא כל סיבה עניינית. מס גבוה לבעלי עסקים על משיכת רווחים פוגע במוטיבציה להקים עסקים בבעלות פרטית".


בעלות ובעלי עסקים, חתמו על העצומה והצטרפו אלינו במאבק להשבת המס על משיכת רווחים ל-25%

 

למידע נוסף בתחום זה