נשיא האיגוד לשר האוצר: הפחיתו את המיסוי על משיכת דיבידנדים ל25%

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר שלח מכתב נוסף (4.4.21) לשר האוצר, ישראל כץ, בוא הוא מבקש שוב לחזור על ההצעה, על פיה יורד שיעור המס על משיכת דיבידנד מ - 30% או 33% (מותנה בהכנסת היחיד) ל- 25%.

לדברי לין, "ראשית לכל, ראוי לחזור ולציין שהמס על משיכת דיבידנד הועלה, ללא הצדקה עניינית בעקבות המחאה החברתית של 2011. המס על משיכת דיבידנד כמובן ומשולם על ידי בעלי המניות לאחר שכבר שולם מס החברות. לתקופה זמנית בלבד, עד שנת 2012 היתה מקובלת רמה של 25%. לפני שנים הורד המס לתקופה זמנית בלבד כדי לעודד משיכת דיבידנד, ושוב חזר לרמתו הנוכחית הגבוהה.

אני סבור שזוהי שגיאה. מס על משיכת דיבידנד ברמה גבוהה גורם לתופעה בלתי רצויה, הן מבחינת בעלי המניות והן מבחינת הכנסות המדינה. התוצאה היא, היווצרות של רווחים כלואים. תיקוני החקיקה שנועדו למנוע תופעה זו אינם יעילים, אינם אפקטיביים, והעיקר אין שום הצדקה עניינית מדוע המס על משיכת דיבידנד יהיה ברמתו הגבוהה היום. ההורדה, ללא ספק, תבטל את הנטייה לשמור על רווחים ללא חלוקתם, ותתרום להעברת משאבים מקופות החברות אל משרד האוצר, ותהיה לכך תרומה חיובית בהתמודדות עם בעיות השעה."

לעיונכם מאמר שפורסם במעריב בתאריך 21.4.2021

 

למידע נוסף בתחום זה