לין לאהרונוביץ': על המשרד לביטחון פנים לאפשר לאזרחים להגן על עצמם בפני אירועי טרור

האירועים בירושלים הוכיחו עד כמה מרכיב ההגנה העצמית חיוני והכרחי, כדי לאפשר תגובה מיידית לתושבים המותקפים באירועי טרור פתאומיים.

בעקבות פיגועי הטרור בימים האחרונים, פנה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בשנית לשר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', בדרישה לשנות בדחיפות את מדיניות המשרד בכל הקשור למתן רישיונות נשיאת כלי ירייה פרטיים לצורך הגנה עצמית.

לין הדגיש בפנייתו כי אינו פונה לשר מנקודת מבט עסקית, אלא כמי שדואג לביטחון תושבי המדינה וכמי שעסק רבות בנושא בתקופת כהונתו כח"כ: "חשוב מאד שהציבור ידע שמדיניות המשרד לביטחון פנים משתנה עקב המצב הביטחוני".

"על המשרד לביטחון פנים להיערך במהירות לעיצוב תפיסת ביטחון מקיפה יותר כנגד תקיפות טרור פתאומיות". כתב לין בפנייתו. "האירועים בירושלים הוכיחו שוב עד כמה מרכיב ההגנה העצמית חיוני והכרחי, כדי לאפשר תגובה מיידית לתושבים המותקפים באירועי טרור פתאומיים. אזרח יחיד כשיר לירי עם אקדח חשוב לנו יותר מ-20 מצלמות".

לין ציין כי אין פה ביקורת על יכולות המשטרה, "בהגדרה, אין ביכולתה של המשטרה לפרוס הגנה טוטאלית על כלל התושבים בכל זמן. אם תמשיכו לעכב את שינוי התבחינים לנשיאת כלי ירייה, אנו צפויים חלילה להיות עדים להתרחשות טראגית בה תושבי ישראל יותקפו ויירצחו על ידי טרוריסטים, כשהם חסרי יכולת התגוננות".

לין תקף במכתבו גם את התייחסותו חסרת הרצינות של מפכ"ל המשטרה בתקשורת בה הציע לציבור להיות ערני ולהגיב מיד על כל חפץ חשוד. "האם התבטאותו מהווה מענה רציני? האם תושב שיכוונו עליו אקדח או סכין ימהר לדווח למשטרה אודות חפץ חשוד?"

לסיום, המליץ לין, "אל תבצעו את השגיאה 'לחכות עד שוך הקרבות' כדי לבחון את שינוי התבחינים לנשיאת כלי ירייה פרטיים. מחובתכם כבר עכשיו לעבות את יכולת ההגנה העצמית של האזרחים".
למידע נוסף בתחום זה