משרד הכלכלה החליט לפתוח בחקירה בנושא יבוא בהיצף של תפרחות קנאביס רפואי מקנדה- ניתן להגיש התייחסות עד 10.3.24

ניתן להעביר התייחסות למשרד הכלכלה עד ליום 10.3.24.

עדכון מיום 3.4.24: בהמשך לחקירת יבוא בהיצף של קנאביס מקנדה, הממונה על היטלי סחר החליט, מנימוקים שנרשמו, לדחות את המועד האחרון לקבלת החלטה מקדמית עד ל-18.05.2024. 

נבקש לעדכן כי הועבר אלינו מסמך מפורט של משרד הכלכלה שכולל החלטה לפתוח בחקירה בנושא יבוא בהיצף של תפרחות קנאביס רפואי מקנדה.

לעיון במסמך ההחלטה המלא- לחצו כאן

 

עדכון מיום 28.2.24: בהמשך למספר פניות שהתקבלו מהצדדים ובהתאם לסעיף 27(ב) לחוק היטלי סחר ואמצעי הגנה, תשנ"א-1991 לפיו "הממונה רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת שלא תעלה על 30 ימים." החליט הממונה כי מתקיימים תנאים מיוחדים להארכת מועד ההגשה של החומרים הנדרשים במסגרת חקירת ההיצף של הקנאביס הרפואי בישראל מקנדה ב-10 ימים עד לתאריך 10.3.2024, עקב אילוצים שהוצגו על ידי הצדדים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", בהם בעיקר עיכובים משמעותיים בהכנת החומרים בשל היעדרותם של עובדים רבים במסגרת הגיוס הנרחב בישראל לשירות המילואים בעת הזו ועקב המורכבות הייחודית של שוק הקנאביס הישראלי שבו שחקנים רבים נדרשים להגיש נתונים הן כיצרנים והן כיבואנים.

לקבלת ייעוץ ביחס למילוי השאלונים והליך החקירה ניתן לפנות ליחידת היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה- אל חנה רובלין, המרכזת את הטיפול בנושא זה, בטל' 074-7502370 או במייל trd.remedies@economy.gov.il

למידע נוסף בתחום זה