התקנים לדודי שמש ומערכות סולאריות (ת"י 579 חלקים 1+2, ת"י 69) עברו לקבוצת יבוא 2 והתקנים למוצרי השחזה (ת"י 1836) ולתרמוסטטים (ת"י 808) עברו לקבוצת יבוא 3

כידוע, הרפורמה החדשה בתקינה נכנסה לתוקף ב-1.6.22, ובמסגרתה התקיים מעבר רחב לפיקוח מבוסס הצהרה, כאשר צו קבוצות היבוא העביר תקנים רבים מקבוצת יבוא 1 (אישור דגם + בדיקות כל משלוח) לקבוצת יבוא 2 (אישור דגם + הצהרה מדי משלוח) או 3 (הצהרה מדי משלוח).

ב-1.6.22 התפרסמה רשימה מוגבלת של תקנים שיישארו בקבוצת יבוא 1 (אישור דגם + אישור משלוח) גם לאחר שהרפורמה תיכנס לתוקף למשך זמן מוגבל: דודי שמש, טרמוסטטים ואביזרי השחזה.

 

כעת, שמחה לעדכן כי פורסם ביום 16.2.23 עדכון לצו קבוצות היבוא, שמעביר את התקנים הבאים מקבוצת יבוא 1 לקבוצות הצהרתיות (2 / 3) בהתאם לפירוט הבא:

  • ת"י 579 חלקים 1+2- מערכות סולאריות לחימום מים: קולטים שטוחים + אוגרי מים- עברו לקבוצה 2
  • ת"י 69- מחממי מים חשמליים - מחממים בעלי ויסות תרמוסטטי ובידוד תרמי- עבר לקבוצה 2
  • ת"י 808- תרמוסטטים למחממי מים חשמליים- עבר לקבוצה 3
  • ת"י 1836- דרישות בטיחות למוצרי השחזה מלוכדים עבר לקבוצה 3

נזכיר כי יש לבסס את ההצהרות בקבוצות 2 / 3 במסלול ההתאמה לתקן ישראלי רשמי על תעודות בדיקה בהתאם לפירוט בנספח ד1 המכיל את דרישות תיק המוצר העדכניות מיום 19.12.22:

לטובין בקבוצות יבוא 2: תעודת התאמה לתקן ישראלי רשמי (אישור דגם) שניתנה על ידי מעבדת בדיקה.
לטובין בקבוצת יבוא 3: תעודת התאמה לתקן ישראלי רשמי (אישור דגם) שניתנה על ידי מעבדת בדיקה או תעודת התאמה לתקן הזר כמפורט במסלול יבוא על בסיס התאמה לתקן הבין-לאומי, ככל שהתקן הישראלי הרשמי החל על הטובין המיובא זהה לתקינה הזרה. ככל שנדרשות השלמות בדבר התאמה לתקן הישראלי יחזיק היבואן בתיק המוצר במסמכים טכניים המפרטים את ביצוע ההשלמה לדרישות אלו. יש להדגיש כי האמור אינו פוטר מחובת העמידה בדרישות התקן. * התעודות צריכות לכלול את פרטי הטובין ותיאורם כך שיתאפשר זיהוי באופן חד ערכי של הטובין לדגם המאושר.

 

לעיון בתיקון לצו קבוצות היבוא כפי שפורסם ברשומות ביום 16.2.23- לחצו כאן

למידע אודות קבוצות היבוא באתר מינהל תקינה (משרד הכלכלה)- לחצו כאן

 

 

למידע נוסף בתחום זה