מצגות ותכנים מוובינר בנושא מערכות המחשוב של המכס (שער עולמי ומסלול)- חלק ראשון שהתקיים ב-29.11.2020

ביום 29.11.2020 קיים אגף יבוא מכס ותקינה בלשכת המסחר את חלקו הראשון של וובינר בנושא מערכות המחשוב של המכס, אשר התמקד בהבדלים בין שאילתות לטפסים ובו נסקרו מספר שאילתות נבחרות הזמינות ליבואנים. הוובינר הועבר ע"י נציגי אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במכס- ליונל עמר וגיא אחיטוב.

 

כידוע, בתאריך 14.1.18 נכנסה מדינת ישראל לעידן חדש בסחר הבינלאומי, עם עלייתה לאוויר של מערכת 'שער עולמי'. מערכת 'שער עולמי' היא הפלטפורמה המחשובית החדשה לניהול סחר החוץ של מדינת ישראל ומטרתה לפשט את תהליכי הסחר, לייעל ולהוזיל את עלויות היבוא- זאת תוך שקיפות ונגישות המידע. המערכת חדשנית ומתקדמת, פועלת עם מסרים אלקטרוניים ללא נייר כלל וכוללת מרכיב של חתימה דיגיטאלית, בעלת ממשק נוח וידידותי, מספקת גישה וזמינות למספר מאגרי מידע, ולראשונה יוצרת שיתוף של כל גורמי קהילת סחר החוץ לבסיס נתונים אחד.

 

מוזמנים לעיין בחומרי הוובינר אשר סקר את מערכת שער עולמי, הסביר אודות שאילתות וההבדל ביניהם לבין טפסים וסקר שאילתות נבחרות דוגמת חיפוש מטען, הודעות בוקר, סטטוס הצהרה, תדפיס הצהרה ועוד:

1. מצגת שהועברה ע"י גיא אחיטוב- לחצו כאן

2. סיכום דבריו והסבריו של גיא אחיטוב וליונל עמר שנאמרו תוך כדי הוובינר- לחצו כאן

 

למצגות ותכנים מחלקו השני של הוובינר שהתקיים ב-6.12.2020 ועסק במערכת מסלול בדגש אישורי מכון התקנים, משרד התקשורת ושירות מזון ארצי, לצד סקירה של טפסים נבחרים במערכת שער עולמי- לחצו כאן

 

יובהר כי ידיעה זו נועדה להנגיש תכנים עיקריים מתוך הוובינר. מובן שמדובר במידע חלקי ושבכל מקרה הכללים הקובעים מפורטים בין היתר בפקודת המכס, בתקנות ובנהלי המכס.

ניתן להציע רעיונות נוספים לוובינרים עתידיים למירב קפלן, יועצת יבוא מכס ותקינה בלשכת המסחר, meravk@chamber.org.il

 

למידע נוסף בתחום זה