עדכוני יבוא - פברואר 2019

1. משרד הכלכלה פרסם להערות הצעה לתיקון צו יבוא חופשי:

על רקע עיכוב באישור המהדורה המלאה של צו יבוא חופשי, הוחלט בינתיים במשרד הכלכלה להעביר תיקון חלקי לצו.

המסמך מתייחס למגוון רחב של מוצרים, מוזמנים לבחון זאת בשיתוף עם סוכן המכס שלכם ולעדכן אם יש לכם הערות למוצע ו/או בקשות לתיקונים אחרים לצו שחשוב לכלול בתיקון זה.

התייחסויות ככל שיש, נא העבירו אלינו אל- razh@chamber.org.il עד לתאריך 5.2.19 או ישירות למשרד הכלכלה באמצעות אתר קשרי ממשל, עד לתאריך 14.2.19.

מצ"ב קישור למאמר מורחב בנושא, הכולל בתוכו גם קישור לטיוטא העדכנית ביותר של תיקון הצו ודברי ההסבר שפורסמו על ידי משרד הכלכלה עם טיוטת תיקון הצו

2. ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם סחר חופשי:

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם על הסכם סחר חופשי מעודכן עם מקבילו האוקראיני, סטפן קובייב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה פטרו אולכסיוביץ'. ההסכם נחתם לאחר מספר שנים של משא ומתן, וכולל הפחתות מכסים הן על יצוא ישראלי לאוקראינה והן על יבוא מוצרים לישראל. ההסכם יכנס לתוקף לאחר אשרורו בכנסת ובפרלמנט האוקראיני. 

עם כניסתו של ההסכם לתוקף, מגוון מוצרים מישראל יקבלו פטור ממכס בייצוא לאוקראינה, וביניהם: מוצרי פלסטיק וגומי, מכונות, ציוד רפואי, כימיקלים ופירות וירקות כגון תמרים, אבוקדו, אפרסמון ומוצרי פירות. כמו כן, צפוי ההסכם להוריד את המכסים על מוצרים אשר מיובאים מאוקראינה בהם: חיטה ומוצרי חקלאות שונים, דגים, מזון מעובד, שמנים מסוגים שונים, ברזל, פלדה וחומרי גלם נוספים המיועדים לתעשייה.

מצ"ב קישור להודעה המלאה באתר משרד הכלכלה והתעשייה הכוללת רשימה אינדיקטיבית של הטבות שיכללו בהסכם

3. איסור יבוא זמני של קלנועית בתצורה חיצונית של רכב זעיר:

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה החליטה לאסור באופן זמני יבוא של כלים אלו עד לבחינת והסדרת הסיכונים הכרוכים בשימוש בהם.

מצ"ב קישור להחלטת משרד התחבורה בנדון, הכולל פירוט מלא של השיקולים באיסור ייבוא זמני של קלנועיות בעלות מראה חיצוני של "רכב זעיר" (מרכב סגור), ותמונת הקלנועית המדוברת בהשוואה לתמונות קלנעיות רגילות

4. פורסם ברשומות תיקון לצו הפטור לציוד קצה רט"ן:

התיקון מתייחס בין היתר לצמצום חובת הדיווח למשרד התקשורת מדיווח מדי רבעון לשני דיווחים בשנה בהתאם למפורט. כמו כן, בוטלה החובה שבסעיף 8ג לצו הקיים לסמן מכשיר טלפון סלולרי מוחדש או משומש במילים "מכשיר שאינו חדש".

סימון מכשירים מוחדשים יהיה בהתאם להוראות צו הגנת הצרכן, ככל מוצר אחר.

מצ"ב קישור לפרסום ברשומות (העמודים הרלוונטיים 1911-1912)

למידע נוסף בתחום זה