משרד הכלכלה מפרסם להערות ציבור מספר תיקונים לצו יבוא חופשי בעניין פיקוח על משקלות ומידות וכניסת מדי מים לישראל

1. טיוטה המבקשת לתקן את צו יבוא חופשי כך שהסמכות למתן אישורי יבוא למשקלות ומידות תינתן גם למשנה למפקחת על משקלות ומידות ולא רק למפקחת על משקלות ומידות עצמה

המפקחת על משקלות ומידות במשרד הכלכלה והתעשייה מפקחת על מכשירי מדידה ושקילה שונים מכוח פקודת המשקלות והמידות. במסגרת תיקון זה, מוצע לתקן את צו יבוא חופשי, התשע"ד - 2014 כך שהסמכות למתן אישורי יבוא למשקלות ומידות תנתן גם למשנה למפקחת על משקלות ומידות ולא רק למפקחת על משקלות ומידות עצמה, וזאת על מנת לאפשר מתן אישורי יבוא גם בהעדרה של המפקחת.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 18.8.22- לחצו כאן

 

2. טיוטה המבקשת לתקן את צו יבוא חופשי כך שתוסר ממנו הדרישה להצגת אישור יבוא כתנאי ליבוא מדי מים לישראל:

כיום, צו יבוא חופשי, התשע"ד – 2014, דורש הצגת אישור יבוא כתנאי לכניסת מדי מים לישראל. עם זאת, דרישה זו אינה מחויבת מהוראות חוק מדידת מים, תשט"ו – 1955 והכללים שהותקנו מכוחו, אשר אינם מחילים חובות כלשהם על יבוא מדי מים לרבות קביעת מניעה או מגבלה בהכנסת מדי מים לישראל. מאידך, נמצא כי האסדרה האמורה קובעת הוראות בדבר השימוש במדי מים בתחומי מדינת ישראל.
לאור האמור, מוצע לתקן את צו יבוא חופשי כך שתוסר ממנו הדרישה להצגת אישור יבוא כתנאי ליבוא מדי מים לישראל. יצוין כי בסמוך להסרת המגבלה האמורה, רשות המים צפויה להוסיף ולאכוף את האיסורים הקבועים בחוק ביחס לשימוש במדי מים בתוך תחומי ישראל. לצורך היערכות משק המים, רשות המים והמפוקחים על ידה לרבות בקשר עם הרחבת האכיפה על שימוש במדי מים בתוך מדינת ישראל, מוצע לקבוע לצו מועד תחולה מאוחר של חצי שנה מיום פרסום התיקון.
מדובר בתיקון המהווה הקלה רגולטורית מובהקת.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות ישירות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 5.9.22- לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה