יבואנים לומדים יבוא מעשי מסין במסגרת סמינר שהתקיים בלשכת המסחר ת"א

בעולם התחרותי התחרות שוררת כמעט בכל ענף ותחום בתעשייה, תעשיינים רבים בוחרים להעביר חלק או את מלוא הייצור לאתרים חלופיים בשווקים מתעוררים, כאשר האיכות, הנסיון וההיקפים מותירים את סין שחקן מרכזי ועיקרי בשוק. על אף עליות המחירים של השנים האחרונות, רכש מסין ממשיך להיות מרכיב מרכזי בתהליך ההתייעלות של ארגונים וחברות במדינות מפותחות.

ביום שלישי ה- 19.2.13 קיימו לשכת המסחר ת"א והמרכז בשיתוף עם לשכת המסחר ישראל- אסיה, סמינר בנושא יבוא מעשי בסין בהשתתפות 50 יבואנים ישראליים. מטרת המפגש הייתה לתת מידע וכלים ליבוא "נכון" בכל הנוגע לשחרור טובין מהמכס, לאיתור ספקים בסין ומזעור סיכונים בפיתוח עסקים עם סין.

את המפגש פתח סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אריה זייף אשר סקר את התפתחותה של סין כמעצמה כלכלית ואת התפתחות יחסי הסחר הביליטראליים של סין עם ישראל. לדבריו בשנים האחרונות ניכר גידול משמעותי ביחסי הסחר בין שתי המדינות אולם לישראל גרעון סחר לא קטן בשל העובדה שאנו מייבאים הרבה יותר מאשר מוכרים.

עוד ציין זייף כי רמת החיים בסין נמצאת בעלייה, גידול בצמיחה המקומית ועלייה בביקוש, אשר באופן טבעי מביאים לעליית מחירים, ופחות משתלמת ליבואנים הישראלים. עם זאת, סין עדיין ממוקמת במעלה הרשימה של מדינות כדאיות ליבוא.

עמוס יודן, יו"ר לשכת המסחר ישראל – אסיה דיבר על חשיבות הקשר האישי ובניית מערכת אמון עם הספקים: "הדבר החשוב ביותר בעסקים עם סין הינו בניית האמון. יצירת האמון בקרב השותפים הסיניים הינה תהליך ארוך ואף ארוך מאוד. עלול לקחת זמן רב אך הכרחי אם רוצים לבנות קשר ארוך טווח."

אילן צדוק, מנהל תחום עמילות ים בפליינג קרגו. הציג בקצרה מספר נקודות חשובות עבור היבואנים לשחרור הטובין מהמכס. צדוק הדגיש את חשיבות העבודה המוקדמת על הניירת על בדיקת המסמכים והביקורת ובנוסף פרט על תחומי האחריות של היבואן אל מול סוכני המכס. (מצ"ב המצגת של אילן צדוק. לפניות בנושא ניתן לפנות אל אילן בכתובת: ilan.zadok@dhl.com)

יעל טראו, סמנכ"לית שיווק בהליוס סחר בע"מ הציגה בפני המשתתפים פתרונות לאיתור ספקים על רקע עליות המחירים. טראו סקרה באופן כרונולוגי את תחום הרכש בסין. בנוסף, הציגה את השינויים בשנים האחרונות אשר הביאו לעליות מחירים ולשינוי במדיניות התמחור. לדבריה, עם זאת היכולת של סין לעמוד בכמויות גדולות של הזמנות, אוטומציה החוסכת בכח אדם, תשתיות לוגיסטיות, יציבות פוליטית חברתית והטבות מס הופכים אותה אטרקטיבית ביותר ליבואנים ישראליים ובכלל לעולם.

פלטפורמה נפוצה של סוחרים ליצירת קשרים ושיתופי פעולה הינה ביקור/ השתתפות בתערוכות. אחת התערוכות הבולטות בסין בתחומי הסחר הבינלאומי הינה תערוכת קנטון המתקיימת פעמיים בשנה בסין. התערוכה השנה תתקיים באפריל – מאי 2013 במסגרתה יוצגו מוצרים מתחומי המזון, אלקטרוניקה, תאורה, רכבים וחלפים, מכונות, כלי עבודה, חומרי בנין, כימיקלים, מתנות וצעצועים, כלים ועיצוב הבית, טקסטיל, נעליים, ציוד משרדי, מוצרי בריאות ורפואה ועוד. למידע נוסף על התערוכה ראה:http://cantonfair.net/
לצפייה בסרטון הסברה על התערוכה לחץ כאן

יובל בן אבא, מנכ"ל משותף בהליוס סחר הציג דרכים למזעור סיכונים בעת שעוסקים ברכש מול סין. יובל הציג רשימת כללים, עשה ואל תעשה בעת בחירת הספקים, בנוהל בקרת איכות - בעיות וכלים עיקריים להתמודדות, דיבר על תהליך בדיקה נכון ועל הסכנה של העידן הטכנולוגי המתקדם, ההונאה האינטרנטית. (את המצגת המלאה תוכלו למצוא בקבצים המצורפים)

למידע נוסף בתחום זה