שתי מדינות כלכלה אחת: לין מציע לנתניהו שדרוג ביחסי הכלכלה עם קפריסין

נוכח העובדה כי בתחילת השנה נחתם הסכם משולש בין ישראל, קפריסין ויוון, לשדרוג מערכת היחסים האזורית, פנה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אל ראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, בדרישה כי יעשה מהלך משמעותי על מנת להדק את יחסי הכלכלה בין קפריסין לישראל.

במשלחת עסקית לקפריסין בה השתתף לאחרונה, העלה לין רעיון - שתי מדינות כלכלה אחת. "משמעות הדבר היא שכל אזרח תושב קפריסין יהיה חופשי לחלוטין להיכנס לישראל ולבצע כאן עסקים, וכן באשר לאזרחי ותושבי ישראל בבואם לקפריסין. קפריסאי שיבצע עסקים בישראל ישלם מסים על הרווחים המופקים כאן בהתאם לחוקי המס בישראל ולא יהיה חייב בשום מס נוסף בקפריסין. אותו דבר לגבי ישראלי שיעשה עסקים בקפריסין, ישלם את המסים בקפריסין ולא יהיה חייב בתשלום מסים בישראל."

לין מעריך בדבריו ההסתייגות העלולה לעלות מהצעה זו: רמת המס בישראל גבוהה לאין שיעור לעומת רמת המס בקפריסין, ומהלך כאמור עשוי להניע הרבה ישראלים לבסס עשיית עסקים בקפריסין גם בפעילות מול האיחוד האירופי. אך לדבריו, "אין בכך פסול אולי אפילו ההיפך."

"בלאו הכי ישראלים רבים משקיעים אנרגיות עסקיות בביסוס עסקים בחו"ל, ובמקרים רבים תוך ניתוק זיקת התושבות לישראל. בחלק מהמקרים זה נעשה נוכח רמת המיסוי הגבוהה בארץ. אנרגיות אלה, אם יופנו לקפריסין, יחזקו את המעמד האסטרטגי שיש לנו באזור וגם ישמרו על קשר טוב יותר של ישראלים לארץ. ללא ספק צפויה גם החזרת הון חופשי ממס לישראל."

 

 

עוד בנושא:

נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם לשכת המסחר והתעשייה של לימסול

למידע נוסף בתחום זה