נחתם הסכם לשיתוף פעולה עם לשכת המסחר והתעשייה של לימסול

משלחת של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז בראשות הנשיא עו"ד אוריאל לין, התארחה בסוף השבוע בלשכת המסחר והתעשייה של לימסול בקפריסין, בראשות מר קוסטאס גלטריאוטיס ( Mr. Costas Galatariotis).

במהלך הביקור נחתם הסכם שיתוף פעולה בין הלשכות והוחלט על אירוח משלחת גומלין בישראל ובחינה של הענפים בהם ניתן לשתף פעולה, כגון: תיירות, שיתופי פעולה טכנולוגים ושירותים.

מימין לשמאל: קוסטאס גלטריאוטיס, נשיא לשכת המסחר לימסול
ואוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר

במרכז האירוע הציע לין לבחון קידום של שיתוף פעולה כלכלי עם קפריסין על בסיס תפיסת יסוד שתעשה את שתי המדינות לכלכלה אחת. "הכוונה היא שכל איש עסקים קפריסאי יוכל לגור בישראל ולשלם את חובות המס כאן, ולהיפך - שכל איש עסקים ישראלי יוכל לגור בקפריסין ולשלם מס שם. למטרה זו יש חשיבות אסטרטגית ברמה עליונה".


במשלחת השתתפו, בנוסף, זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר; וכן אנשי עסקים ונציגי חברות ישראליות בתחומי התיירות הרפואית, מזון, טכנולוגיה ועריכת דין. נערכו סבבי פגישות לחברי המשלחת עם חברות קפריסאיות שאורגנו על ידי הלשכות במטרה לחזק את קשרי המסחר של ישראל עם קפריסין.


במסגרת הביקור בקפריסין התקיימה גם פגישה משותפת בניקוסיה בין נשיא לשכת המסחר והתעשייה של קפריסין, מר פידיאס פילידס ((Mr. Phidias Pilides, ובין נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, יחד עם הנהלת הלשכה ושגרירת ישראל בקפריסין, הגב' יעל רביע-צדוק. בפגישה הועלו מספר רעיונות, ובין השאר, הועלה נושא קידום שיתוף הפעולה האסטרטגי, שהחל בין ממשלות ישראל, קפריסין ויוון והגיע לשיאו בפגישה היסטורית של נתניהו, ציפראס ואנסטסיאדיס בניקוסיה בסוף ינואר; וכן קידום שיתופי פעולה עסקיים בין לשכות המסחר של שלושת המדינות. בתום הפגישה הוחלט כי יוקם צוות מיוחד מהלשכות כדי לקדם את היוזמה.

למידע נוסף בתחום זה