קולומביה, גואטמלה ופנמה: דלתות חדשות נפתחות בהמשך לחתימה על הסכמי הבנות של הלשכה עם ארגונים מובילים במדינות.

התחממות יחסי לשכת המסחר עם ארגונים מובילים בפנמה, גואטמלה וקולומביה פותחת לחברי הלשכה דלתות במדינות הנ"ל ואתם מוזמנים ליהנות מהן.

נשיא לשכת המסחר, מר אוריאל לין, מברך על הפעילות הענפה של האגף הבינלאומי לחיזוק קשרים עם ארוגנים מובילים במדינות קולומביה, גואטמלה ופנמה ולקידום שיתופי פעולה בין חברי הלשכה ולחברות המקומיות, בהמשך לחתימה על הסכמי סחר משותפים.

"הדרך לחבר בין מדינות היא באמצעות בסיס כלכלי יציב ואיתן."

לין רואה בהסכמי הסחר המשותפים לישראל עם המדינות כמנוע צמיחה של הייצוא והייבוא הישראלי שיאפשר להגביר את הסחר ההדדי ולבחון את ההזדמנויות שיש ליבשת אמריקה הלטינית להציע.


קולומביה

לקראת הכניסה לתוקף של הסכם הסחר המשותף בין ישראל לקולומביה, ב11 באוגוסט, אנו שמחים לעדכן על מיסוד שיתוף פעולה של הלשכה עם לשכת המסחר של בוגוטה, על ידי חתימה על הסכם הבנות משותף. החתימה על ההסכם הושלמה ב-22 ביולי, 2020, וצוות האגף הבינלאומי פועל ליצירת שיתופי פעולה שיטיבו עם פעילות החברים במדינה.


Bogota Chamber of Commerce - מהווה את אחד מהגופים הוותיקים והחזקים במדינה ופועלת כלשכת המסחר הלאומית של קולומביה. בשל זאת, כל חברה במדינה מחויבת להירשם תחת הארגון ומכאן שמאגד מעל ל-500,000 חברים מתחומים שונים. כמו כן, לארגון השפעה ניכרת על קבל החלטות ברמה המדינית והוא פועל לשיפור הסביבה העסקית במדינה בשיתוף פעולה עם גורמי ממשל, איגודים מקצועיים, ICC, או"ם, בעלי חברות מובילות במדינה ועוד. כחלק מפעילות הארגון הוא מקדם שיתופי פעולה עסקיים בין חברות מקומיות לחברות בינלאומיות על ידי אירועים שונים, תערוכות, סדנאות לחברות קטנות/ בינוניות ומסייע לחברות הזרות באיתור שותפים פוטנציאלים בקולומביה.
אנו מזמינים את חברי הלשכה, יצואני ויבואנים, ליצור קשר עם האגף הבינלאומי וללמוד על האופנים בהם שיוכל לסייע בקולומביה.
למידע נוסף על המדינה, ההזדמנויות העסקיות והסכם הסחר - לחצו כאן

לידיעתכם, בסוף אוגוסט נקיים וובינר ייחודי לכבוד החתימה על הסכם הסחר המשוף עם ישראל, פרטים נוספים בהמשך.

 

גואטמלה

בתאריך 15 ביולי 2020, נחתם הסכם הבנות, על ידי סגן נשיא הלשכה, מר אמיר שני, עם הוועדה המתאמת של גואטמלה, המייצגת את תחומי החקלאות, תעשיה, מסחר ופיננסיים במדינה, בטקס חתימה חגיגי בשיתוף עם שגרירות ישראל בגואטמלה ושגרירות גואטמלה בישראל לחיזוק היחסים בין המדינות ומיסוד הקשר לטובת קידום שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות.


The Coordinating Committee of Agricultural, Commercial, Industrial, and Financial Associations (CACIF) - מאגד את המגזר הפרטי במדינה ומייצג כ-20 אלף עסקים קטנים, בינוניים וגדולים מתחומי החקלאות, מסחר, תעשייה ופיננסיים בגואטמלה. הארגון הוקם בשנת 1959 ומתמקד בחיזוק הכלכלה המקומית על ידי קידום האינטרסים של המגזר העסקי מול הממשל המקומי, השקעות זרות במדינה, שותפויות בינלאומיות, יצירת הזדמנויות עסקיות, הגברת תחרותיות יזמות מקומית ועוד. בין חברי הארגון ניתן למצוא את איגוד יצרני הסוכר, הסוכנות לקידום ייצוא מהמדינה, איגוד החקלאים, לשכת המסחר הלאומית של גואטמלה, איגוד התעשיינים, איגוד הגופים הפיננסיים ועוד.

 

כחלק מהחתימה על ההסכם, נוצרו שותפויות נוספות עם ארגונים מובילים וביניהם גם ארגון PRONACOM, המהווה את הסוכנות לקידום השקעות בגדואטמלה התומך בחברות זרות המתעניינות באיתור שותפים עסקיים פוטנציאלים והקמת ישות מקומית לצורך הרחבת פעילות גם בשווקי אמריקה הצפונית ואמריקה הדרומית.

 

אנו מזמינים את חברי הלשכה, יצואני ויבואנים, ליצור קשר עם האגף הבינלאומי וללמוד על האופנים בהם שיוכל לסייע בגואטמלה.
לוובינר שהתקיים ביום חמישי, 23.7.2020 על המדינה וההזדמנויות העסקיות לחברות ישראליות בגואטמלה - לחצו כאן
לפרטים נוספים על המדינה - לחצו כאן

 

פנמה

בהמשך להסכם הסחר המשותף בין ישראל לפנמה, שנכנס לתוקף בתחילת השנה, נשיא הלשכה, מר אוריאל לין, חתם על הסכם הבנות עם הסוכנות לקידום השקעות בפנמה, ב-6 ביולי, 2020, לקידום שיתופי פעולה בין חברי הלשכה, יבואנים ויצואנים, ובין חברות מפנמה.

החתימה על הסכם ההבנות התנהלה במסגרת טקס חתימה חגיגי, דרך הזום, בהשתתפות שגריר ישראל בפנמה, ד"ר רדא נמצור, ושגרירת פנמה בישראל גב' אדיס אוריאטה, וחברי הנשיאות מטעם שני הארגונים.

PROPAMANA - הינו ארגון פרטי, ללא מטרות רווח, הפועל לחיזוק הכלכלה המקומית, המקדם השקעות בפנמה, מייצג יצואנים מתחומים שונים ומעניק שירותים לחברות זרות. הסכם ההבנות נועד להגביר את שיתוף פעולה ולקדם את יחסי הסחר וההשקעות בין פנמה לישראל. שני הארגונים הסכימו לחזק את יחסי העבודה במגוון פעילויות כגון: ובינרים משותפים, כנסים, B2B, משלחות ויצירת תשתית משותפת לקידום שיתופי פעולה בין חברי הארגונים.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אמר בטקס כי, "אנחנו שמחים שסוף סוף נחתם הסכם סחר חופשי, שיאפשר להגביר את הסחר ההדדי בין המדינות. הדרך לחבר בין מדינות היא באמצעות בסיס כלכלי יציב ואיתן."

נשיאת ארגון Propanama, גב' כרמן ורגרה, (Carmen Vergara) ציינה כי, "הקהילה הישראלית בפנמה חזקה ומאוד מעורבת ואנחנו שמחים לייצר שיתוף פעולה עסקי חזק יותר."

 

לוובינר שהתקיים ביום חמישי, 9.7.2020 על המדינה וההזדמנויות העסקיות לחברות ישראליות בפנמה - לחצו כאן
לפרטים נוספים על המדינה - לחצו כאן

 

אנו מזמינים את חברי הלשכה, יצואני ויבואנים, ליצור קשר עם האגף הבינלאומי וללמוד על האופנים בהם שיוכל לסייע בפנמה.

ליצירת קשר מלאו את הטופס מטה. 

*
*
*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה