גוטאמלה: המדינה עם הזיקה החזקה ביותר לישראל באמריקה הלטינית

גואטמלה לא רק מהווה יעד אטרקטיבי לישראלים בשל אתרי התיירות, נופיה המרהיבים והאוכלוסייה מקבל הפנים, אלא גם כיעד אסטרטגי לעשיית עסקים והתרחבות לשווקי צפון ודרום אמריקה.


גואטמלה מהווה את הכלכלה הגדולה ביותר מבין המדינות אמריקה הלטינית וחוותה יציבות כלכלית המיוחסת לשילוב שבין אינפלציה ממוקדת, ניהול פיסקלי זהיר ושער חליפין גמיש. בשנים האחרונות צמיחתה הכלכלית הייתה סולידית עם צמיחת GDP של 2.8% בשנת 2017, 3.1% בשנת 2018 ו-3.6% בשנת 2020.
מיקומה האסטרטגי של גואטמלה, במרכז האמריקות, מושך חברות בינלאומיות רבות המעוניינות לפעול במדינות אמריקה הצפונית והקריביים.

כמו כן, למדינה משאבי טבע רבים כגון: אורניום, חול וחצץ, ניקל, אבן גיר, נפט, פחם, זהב, כסף, נחושת, עפרות ברזל ועוד, המושכים השקעות זרות רבות ושווי ערך ליותר ממחצית היצוא של המדינה ולעשירית מהתמ"ג שלה.
בנוסף, כמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה, היא מתחת לגיל 19, מה שמגדיל את פוטנציאל הצמיחה והשגשוג של כלכלתה.

 

גואטמלה - ישראל

אחרי קום המדינה גואטמלה הייתה המדינה השנייה, אחרי ארצות הברית, שהכירה בישראל וב-1 במאי 2018, הייתה השנייה להעביר את שגרירותה בישראל לירושלים.
הנשיא המדינה, אלחנדרו אדוארדו ג'יאמטיי פאלה, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה (2020), רואה בישראל כידידה היסטורית ובביקורו האחרון בדצמבר 2019, הכריז כי הוא ממליץ לכל המדינות להכיר בירושלים כבירת ישראל הנצחית. הוא הוסיף כי הוא מכיר בחיזבאללה כארגון טרור וכי לא ייתן לו לפעות בשטחה של ארצו.
ככלל יחסי המדינות חזקים מאוד ובגואטמלה נרשמת אהדה בסיסית לישראל, הרבה מתוך כך שמחצית מהאוכלוסייה הגואטמלית היא נוצרית אוונגליסטית ומכאן שהתמיכה בישראל היא כמעט עקרון דתי. כמו כן, התאריך 14 במאי נקבע כיום, לפי החוק, כ"יום הידידות ישראל גואטמלה".
בנוסף, שתי המדינות פועלות לחתימה על הסכם סחר משותף, הצפוי להיחתם בחודשים הקרובים, לקידום הסחר וחיזוק היחסים.
לוובינר על המדינה וההזדמנויות העסקיות לחברות ישראליות שהתקיים ב23 ליולי, 2020 - לחצו כאן

חברי הלשכה המעוניינים בסיוע בגואטמלה מוזמנים למלא את הטופס מטה.

*
*
*
*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה