| 28/02/2019

יצרנים, יבואנים וקמעונאים – הצטרפו למאבק באפליית המס

זכותכם לשוויון בתחרות היא מוחלטת!

העסקים הישראלים נאבקים מול תחרות עולמית קשה בה רכישת מוצרים מחו"ל דרך האינטרנט גדלה ועולה מדי שנה בכמעט 25% ביחס לשנה החולפת.

הבעיה אינה כמות הרכישות, האי-קומרס קיים ואין סיבה להילחם בו ובייבוא האישי, אך נוצר מצב בו המדינה מעניקה יתרון ברור לרכישת מוצרים מחו"ל על-פני רכישת מוצרים בארץ ומעמידה את העסקים הישראליים בעמדת נחיתות מובנית ביחס למתחריהם מחו"ל.

התוצאה: ירידה ניכרת במחזור העסקי של כ- 500,000 עסקים, מפרנסים למעלה מ 2 מיליון איש.

איך זה קורה?

הממשלה מתערבת באופן אקטיבי בתחרות החופשית, ומעניקה יתרון תחרותי מובהק לעסקים זרים בתחרות על לבו של הלקוח הישראלי, כאשר עליכם מוטלת החובה:

  • לשלם את מלוא המע"מ ומסי היבוא
  • לקבל רישיונות והיתרי יבוא
  • לעמוד בדרישות של מכון התקנים

בעוד שספקי החוץ פטורים מכל אלה.

אבל מה עם רווחת הצרכן?

המוצרים בישראל כפופים לפיקוח ולתקינה הישראלית, שנועדו להגן על בריאות הציבור ובטיחותו.

כמו כן, העסקים הישראלים אף כפופים לרגולציה הישראלית בשלל תחומים המבטיחים את זכויות הצרכנים, לרבות דיני הגנת הצרכן הישראליים.

על כן, גם מנקודת מבט צרכנית, אין כל הצדקה לתמרץ צרכנים ישראלים, באמצעות אפליית מס מכוונת, לבחור דווקא במוצרים ובעסקים שאינם כפופים להוראות דין אלו, ולהוזיל דווקא אותם.

איך זה עובד בעולם?

ישראל היא אולי המדינה האחרונה שעדיין מחזיקה בפטור מפלה במידה כה רבה. מדינות אחרות שבהן היו פטורים דומים בחנו את הפטורים, והגיעו למסקנה חד-משמעית שמדובר בהוראות מפלות אשר פוגעות אנושות בעסקים המקומיים. לכן הוחלט לבטל הוראות אלה. כך, למשל, באיחוד האירופאי כולו בוטל לחלוטין הפטור רק לאחרונה, וכך גם באוסטרליה (אלה שני המקומות העיקריים שבהם עדיין נהוג פטור משמעותי שכזה).

הצטרפו אלינו במאבק!

מלאו את הפרטים הבאים ויחד נפעל לקידום השוויון בתחרות החופשית לעסקים בישראל מול העוסקים בחו"ל

*
*
*
*
למידע נוסף בתחום זה