אכיפה ודיווח לפי חוק האריזות לקראת דיווח מפורט הנדרש בכל חמש שנים

עוסק המדווח דיווחים שנתיים לתאגיד תמיר בהתאם לשיטת הדיווח על פי מחזור, נדרש בכל 5 שנים לערוך דיווח בהתאם לשיטת הדיווח המפורטת. להלן תזכורת בנושא

כידוע, חוק האריזות שנכנס לתוקפו בשנת 2012, מטיל חובת התקשרות עם גוף יישום מוכר, דיווח, ותשלום דמי טיפול על יצרנים ויבואנים של מוצרים ארוזים, הנמכרים לזרם הביתי ו/או המסחרי.

לקישור לידיעה באתר לשכת המסחר בנושא חוק האריזות - לחצו כאן

קיימות צורות דיווח שונות, כאשר כל עוסק החייב בדיווח, יבחר את אופן הדיווח המתאים ביותר לאופן עבודתו ובהתאם לתנאים הנדרשים לצורך אופן הדיווח המתאים.

להלן קישור לאתר תאגיד תמיר, בו תמצאו הסבר מפורט לכל אחת משיטות הדיווח האפשריות וההנחיות לכל דיווח.

אחת מאפשרויות הדיווח היא: "שיטת דיווח לפי מחזור", המתאימה ליצרנים ויבואנים אשר סך משקל אריזותיהם נמוך מ- 300 טון בשנה. על המדווח בשיטה זו, להכין דיווח ראשון וכן דיווח אחת לחמש שנים, בהתאם ל-"שיטת הדיווח המפורטת".

דיווח "חמש שנתי" הקרוב, יש למסור במסגרת הדיווח לשנת 2022.


מצ"ב לידיעה עדכון לעניין חובת ההתקשרות, אכיפה ודיווח עפ"י חוק האריזות.
העדכון הוכן במשותף ע"י רו"ח דולב חסיד, המרכז את נושא המחזור והסביבה בלשכת רואי חשבון ובעל ניסיון עשיר בביקורת וסיוע בחוקי איכות הסביבה וע"י מר ערן בושארי, מנכ"ל ובעלים של חברת ערנות לסביבה, מהמובילה בתחום חוקי איכות הסביבה ומתמחה ביישומם.

על מנת לסייע לחברות להשלים את המידע הנדרש עבורן לדיווח, בכוונתנו לקיים וובינר בנושא לאחר תקופת החגים הקרובה. הזמנה מפורטת ופרטי המפגש יישלחו אליכם בשבועות הקרובים.

למידע נוסף בתחום זה