המדינה הכריעה: דחייה של שנה בדרישה להנגשת אתרי אינטרנט

בחודש הבא אמורות היו להיכנס לתוקפן תקנות המחייבות את בעלי אתרי האינטרנט המספקים שירות ציבורי כלשהוא, לכלל הציבור או לציבור בלתי מסוים. בישראל להנגיש את האתרים שלהם לבעלי מוגבלויות. תקנות אלה, עברו כבר בשנת 2013 וסימנו דדליין של שלוש שנים, במהלכן אמורים היו בעלי אתרים להתארגן מבחינה טכנית ולבצע את השינויים הדרושים. אולם, לאור פניות של בעלי אתרים באמצעות איגוד האינטרנט הישראלי ובשיתוף הנציבות לשוויון זכויות עבור אנשים בעלי מוגבלויות, החליטה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת על דחיית מועד כניסתם התקנות לתוקף בשנה- עד ל-26 באוקטובר 2017. 

אתרי אינטרנט יכולים להיות נגישים ברמות שונות, והתקנות החדשות מבקשות להתיישר עם התקן הבינלאומי בנושא. הנגשה בסיסית למשל, תכלול פונקציות כמו אפשרות לשינוי גודל וצבע הגופן, התאמת האתר לתוכנות ברייל ואפשרות לתמלול בזמן אמת, צירוף כתוביות לקטעי מדיה, עיצובים פשוטים ומשטחי קריאה חלקים. אתרים נגישים גם צריכים להיות מסומנים, קלים ופשוטים לניווט.

פרט לקשיים הטכניים ולמחיר הכלכלי שנלווה לעבודות שדרוג אתרי אינטרנט והפיכתם לנגישים, בעל אתרים מדווחים כי התקנות כפי שהן מנוסחות כיום, פתוחות לפרשנות ואינן בהירות. בעלי אתרים קטנים יכולים להגיש בקשה לקבלת פטור מהנגשת האתר. במהלך השנה הקרובה, מקווים באיגוד האינטרנט הישראלי לבצע התאמות ועדכונים לתקנות.


ידיעה דומה פורסמה ב- YNET ב- 19.09.2016

לשאלות בנושא ניתן לפנות לעו"ד שרון כ"ץ, יועצת משפטית

sharonk@chamber.org.il

יובהר כי המידע לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי פרטני וכי נוסח החוק הינו הנוסח המחייב

למידע נוסף בתחום זה