יום הצרכן הבינלאומי: האם חוק סימון המחירים עודנו רלוונטי?

חוק סימון מחירים הקיים מזה 19 שנים, מחייב את הרשתות להצמיד מדבקות מחיר לכל המוצרים שנמכרים בחנויות. האם החוק מיושן או שהוא עדיין מחויב המציאות?

לרגל יום הצרכן הבינלאומי, התקיים בתאריך 22/03/18 פאנל סימון מחירים בכנס שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. בפאנל לקחו חלק עו"ד דן כרמלי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, העיתונאי נחמיה שטרסלר, זיו רז מחברת SRS" פתרונות קמעונאים", ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות ו עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות.

 

לדברי עו"ד כרמלי, "אנחנו נמצאים 30 שנים אחרי. אנחנו חיים בעולם חדש. בכל העולם, פרט לפיליפינים ו-9 מדינות מכלל מדינות ארצות-הברית, עדיין יש חובה סטטוטורית לסמן מוצרים בצורת מדבקות על כל מוצר. לא יודע אם אנחנו רוצים להיות ברשימה הזו או לשאוף להיות במקום אחר. ברשת שיווק מזון גדולה יש כ-400 אלף ברקודים במגוון של 40 אלף פריטים. כולנו הצרכנים משלמים על העלות של סימון מחירים כל יום. העלות במחיר לצרכן מגיעה ל-5%".

 

עוד הוסיף כי "אנחנו דווקא בעד לאפשר שינוי מחיר בהינף לחיצת כפתור, כי זה יוביל לירידת מחירים. הקניות דרך האינטרנט שהולכות ועולות מוכיחות שזה אפשרי. הטכנולוגיות החדשות יעזרו לכולנו לקנות יותר חכם. להגיד מראש שהחיסכון בעלויות לא יתגלגלו לצרכן? בואו נבדוק את זה בפועל, ואם זה לא יוריד מחירים, תוכל לקום עוד מחאה כמו ב-2011. ההצעה שלנו היא לעשות פיילוט. איש לא בדק בפרקטיקה הארץ ישראלית המצויה, ואת זה צריך לבדוק בפיילוט קטן".

 

קרדיט צילום: שאולי לנדנר

 

למידע נוסף בתחום זה