הסוף לפרסומות עם דוגמניות רזות מדי?

ב1 לינואר 2013 הכנס לתוקף חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות.

החוק מחייב כל מי שיוזם פרסומת למוצר שהוא מספק, לשירות שהוא נותן או למותג שלו, להציג בפרסומת אך ורק דוגמנים שהמציאו לו אישור רפואי שלפיו הוא אינו בתת-משקל, בהתאם לחישוב ה=BMI.

כמו כן, כל פרסומת בו נעשה שימוש בעריכה גרפית לשם הצרת היקפי גוף, חייבת לכלול הבהרה בעניין שתופיע בפרסומת במקום בולט ובצבע וגודל ברורים לעין, על פני שטח שאינו קטן מ-7% לפחות מהפרסום הכולל.

החוק רלבנטי לכל עסק שעושה שימוש בפרסומות עם דוגמנים או דוגמניות, כולל חברות אשר משתמשות בפרסומות המגיעות מחו"ל.

לעיון בנוסח החוק לחץ כאן >

למידע נוסף בתחום זה