פיילוט פריקה וטעינה בעיריית תל אביב

מהלך השנה האחרונה נערכו דיונים רבים בין המגזר העסקי לבין עיריית תל אביב בנושא הקנסות המושטים על נהגי המשאיות שפורקים סחורה בעיר.

משאיות מגיעות לתחומי העיר בשעות העומס על מנת לפרוק ולהעמיס סחורה ונוצר קונפליקט בין צרכי תחבורה שונים כגון תחבורה ציבורית, חניה ומקומות לפריקה וטעינה.

באין ברירה משאיות נאלצות לעצור במקומות שאינם מיועדים לפריקה וטעינה מסיבות שונות: מקומות הפריקה תפוסים ע"י רכב פרטי, אין מקומות מיועדים לפריקה וטעינה באזור, הרחוב לא נגיש או בשימוש תחבורה ציבורית בלבד.


כאשר בעקבות עצירת המשאית במקום שאינו מיועד לכך יכולים להיווצר פקקי תנועה וסכנות בטיחותיות ומצד שני נהגי המשאיות (החברות) מקבלים דוחות חניה אשר מצטברים לסכומים משמעותיים בשנים האחרונות בעקבות הגברת האכיפה.

 

לאחר דיונים ממושכים עם המגזר העסקי שדרש פתרונות, החליטה עיריית תל אביב לערוך פיילוט בשטח התחום בין הרחובות אבן גבירול פרישמן, בן יהודה, בוגרשוב לבחינת הבעיה ולמציאת פתרונות:

 

•  בשלב הראשון של הפיילוט התבצעה תצפית שטח במתחם על מנת לאפיין את הפעילות והבעיות הקיימות.
•  בשלב השני התבצע יידוע של העסקים במתחם על הפיילוט וקבלת מידע מהעסקים על הפעילות הלוגיסטית המתקיימת .
•  לאחר מכן התבצע מהלך של הידברות עם בעלי עניין (לשכת המסחר, התאחדות התעשיינים, ספקי סחורות ולקוחות אשר מקבלים סחורות), כאשר אנו דורשים הגדלת כמות שטחי הפריקה והטעינה והרחבת שעות הפעילות המוצרות לפריקה באזור (שכן אין דומה פריקה לסופר לפריקה למסעדה / פאב).
•  לאחר שבוצעו שלבים אלה החל גיבוש המלצות לרגולציה ולפתרונות (בין ההמלצות: הקצאת מקומות ייעודיים נוספים לפריקה וטעינה, הגברת אכיפה על רכבים חונים במקומות פריקה, ניוד מקומות פריקה למקומות נגישים יותר).
•  בשלב הנוכחי לאחר שגובשו ההמלצות הנושא נמצא בדיון בפורום בעלי העניין ולאחר מכן יעבור לקבלת אישור ההמלצות ע"י מנכ"ל העיריה.

 

הפילוט צפוי להתחיל בפברואר 2020.

 

תגובות ניתן להעביר לאיתי בוימן מהמחלקה הכלכלית, במייל itayb@chamber.org.il

 

 

למידע נוסף בתחום זה