המשקיעים חוזרים לקרנות נאמנות

בחודש אפריל 2017 נפדו כ-330 מיליון ₪ משוק תעודות הסל, כאשר בתעודות סל על מדדי מניות בארץ נפדו כ-383 מיליון שקלים, לעומת 247 מיליון שקלים שנפדו בתעודות סל על מדדי מניות בחו"ל. 

מנהל תחום הפיננסים ושוק ההון באיגוד לשכות המסחר, רונן סולומון, סקר את שוק תעודות הסל לחודש אפריל ומסר כי "במהלך החודש נפדו משוק תעודות הסל כ-330 מיליון שקלים, כאשר בתעודות סל על מדדי מניות בארץ נפדו כ-383 מיליון שקלים, ובתעודות סל על מדדי מניות בחו"ל היו גיוסים על סך 247 מיליון שקלים".

עוד הדגיש סולומון כי מגמת הפדיונות בשנה האחרונה בענף תעודות הסל נמשכת, כאשר מתחילת השנה נפדו כ-4.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-3.3 מיליארד שקל מתעודת סל על מדדי מניות מקומיים, מה שמביא להמשך הפגיעה בנזילות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, לאור העובדה כי תעודות הסל אחראיות לכשליש מהמחזורים בבורסה.

כמו כן, צוין כי בסוף חודש אפריל 2017 עמד היקף הנכסים המנוהל על ידי ארבעת מנפיקי תעודת הסל בישראל על כ-93.3 מיליארד שקל, לעומת כ-92.4 מיליארד שקל שנוהלו בסוף חודש מרץ האחרון. עיקר העלייה בשווי הנכסים המנוהלים נובעת מעליית השערים בבורסות רבות בעולם, ביניהם גם בורסת תל אביב שעלתה.

בהמשך דבריו מסר סלומון כי "התפלגות ההשקעות בשוק תעודות הסל בסוף חודש אפריל 2017 הינו כ-25% מושקע במדדי מניות בארץ, בהיקף כספי של כ-23.2 מיליארד ₪, כ-41% מושקע במדדי מניות בחו"ל בהיקף כספי של 38.6 מיליארד ₪, כ-23% מהענף מושקע במדדי אג"ח בארץ בהיקף כספי של כ-21.6 מיליארד, והשאר מושקע במדדי אג"ח בחו"ל, תעודות ממונפות, סלי מדדים ותעודות פיקדון".

למידע נוסף בתחום זה