מצגות ממפגש הסברה בנושא הסכמי הכרה הדדיים ובנושא תצהיר יבואן למכון התקנים

בהמשך לפעילות המאומצת להסרת חסמי יבוא ולתהליכים לשיפור השירות ליבואנים במכון התקנים, קיימנו מפגש הסברה בשיתוף עם נציגי מכון התקנים, על מנת לתת ליבואנים בענף החשמל והאלקטרוניקה, תמונת מצב עדכנית על החלופות שנוספו בחודשים האחרונים שנועדו להקל על היבואנים ולחסוך עלויות וזמן ולהדריך את היבואנים איך לעשות שימוש מושכל בחלופות אלו.
במהלך המפגש הועברו שתי הרצאות על ידי נציגי מכון התקנים:
1. הרצאה שהועברה על ידי אילן כרמית בנושא הסכמי הכרה הדדיים – עצות מעשיות לשימוש נכון באישורי מעבדות מחו"ל כתחליף לביצוע בדיקה במכון התקנים.
להלן קישור למצגת שהועברה. כמו כן, כתמיכה במצגת רצוי להיכנס לאתר מכון התקנים - הסכמי הכרה - שם מפורטות המעבדות השונות עמם מכון התקנים חתם על הסכמי הכרה ובאילו תחומים, שם ניתן למצוא מכתב הסבר ("דרישות כלליות לקבלת אישורי מכון התקנים ליבוא לישראל") באנגלית לשימושכם מול היצרנים והמעבדות בחו"ל - על מנת להקל עליכם להסביר להם מה המכון מבקש. מקישור זה גם ניתן להגיע למנוע חיפוש שבו ניתן לקבל מידע לפי מספר תקן אילו אישורים של אילו מעבדות מוכרות מתאימות לשימוש מול מכון התקנים ביחס לאותו התקן (הנתונים במנוע חיפוש זה אינם מלאים והמכון פועל על טיוב הנתונים בהקשר זה)
2. הרצאה שהועברה על ידי שוקי קפלן בנושא שימוש נכון בתצהיר יבואן כשהתקן או סעיף מתוך התקן נמצאים בקבוצת תקינה 3
להלן קישור למצגת שהועברה
למידע נוסף בתחום זה