אושרה בממשלה רפורמה חדשה להוזלת מוצרי ציוד רפואי ותמרוקים

הממשלה אישרה אתמול (18/10/15) את תוכנית החומש הממשלתית של ראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, להפחתת הרגולציה, רידוד הביורוקרטיה והורדת יוקר המחיה בישראל.

במסגרת התוכנית אושרו שלוש רפורמות הנוגעות לייבוא תמרוקים וציוד רפואי ולרשם הקבלנים.

כמו כן, במסגרת המהלך הושק אתר רגולציה ממשלתי, המרכז את כל המידע על הרגולטורים הממשלתיים.

החלטת הממשלה הינה תוצאה של פעילות שנמשכה למעלה משנה בשיתוף עם המגזר העסקי ומשרד הבריאות. ענף ציוד רפואי בלשכת המסחר היה שותף מלא בפעילות. כאן המקום להודות לחברות שתרמו מניסיונן המקצועי וליוו את התהליך בהעלאת הנושאים לדיון ובהצעת דרכי פעולה להפחתת הנטל הרגולטורי בתחום הציוד הרפואי.

ראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, אמר במהלך הדיון כי "אנחנו מביאים היום שורה של צעדים חסרי תקדים בסקטור הציבורי להפחתת רגולציית היתר במדינת ישראל. הדבר הזה ייתן פרות לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

בישיבת הממשלה נטען כי אחת הבעיות הקשות ברגולציה הממשלתית היא דרישות ייחודיות לישראל. משרדי הממשלה הכינו תוכנית חמש-שנתית להפחתת הרגולציה, במסגרתה ייסרקו כל הרגולציות הקיימות תוך מדידת עלותן. במסגרת תוכנית החומש שהכינו משרדי הממשלה יותאמו התקנים והסטנדרטים בישראל בנושא הרגולציה לתקנים בינלאומיים מוכרים.

במקביל לדיון על תוכנית החומש הוצגו בממשלה תוכניות להפחתת הנטל הרגולטורי בייבוא תמרוקים וציוד רפואי של שר הבריאות יעקב ליצמן, שמטרתן להקל ולהיזול את תהליכי יבוא התמרוקים והציוד הרפואי. המשרד יפעל להפחתת הנטל הרגולטורי, תוך ביטול כפילויות, סתירות ורגולציות שאינן עדכניות.

כיום, הליכי יבוא ציוד רפואי מסורבלים ועתירי ביורוקרטיה עקב ריבוי המסמכים הנדרשים למתן היתר. שוק המוצרים הרפואיים כולל טווח רחב של מוצרים, החל ממחטים וכלה במכשירי MRI. ישראל היא מעצמה של פיתוח ציוד רפואי ונרשמים בה למעלה מ-3,200 טכנולוגיות וכ-10,000 בקשות יבוא בשנה.

במסגרת הרפורמה בייבוא ציוד רפואי, ייערך פישוט תהליכים וקיצור משך הזמן לרישום וחידוש מוצרים, וכן יינקטו פעולות לפיתוח השוק והקלה על הייבוא.

מצ"ב לעיונכם הודעת מזכיר הממשלה, וכן המצגות שהוצגו בישיבת הממשלה.

למידע נוסף בתחום זה