חטיבת התרופות אירחה את מנכ"ל משרד הבריאות לדיון מקצועי

בתאריך 08/03/18 התקיים מפגש בין חטיבת התרופות בלשכת המסחר לבין מנכ"ל משרד הבריאות.

בפתח המפגש, בירך המשנה למנכ"ל באיגוד לשכות המסחר, עו"ד דן כרמלי, את השיח שנוצר בין חטיבת התרופות למשרד הבריאות וציין כי שיתוף פעולה זה חשוב והכרחי הן לטובת בריאות הציבור והן לטובת צורכי המגזר העסקי.

בהמשך דבריו, התייחס עו"ד כרמלי לדרישה למינוי מנהל אבטחת איכות וביקשי ממנכ"ל משרד הבריאות וצוותו לאפשר לעסקים להחליט לגבי שיטת העסקה, בין אם פנימית או חיצונית, וכן לאפשר לעסקים להחלטי באשר לביצוע הוראות הרגולציה שבחוק.

באשר לרפורמת היבוא האישי המקוון שנכנסה לתוקף בחוק ההסדרים הזהיר עו"ד כרמלי מפני הצפת השוק במוצרים מסוכנים שעלולים לפגוע בבטיחות ובבריאות הציבור, והכל במסווה של יבוא אישי.

 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הבהיר כי משרד הבריאות אינו לוקח סיכונים בכל הקשור לבריאות הציבור וזהו העיקרון העליון שמנחה את המשרד. באשר לנושא הרגולציה, קבע כי היא צריכה להיות מטויבת ונבדקת כל הזמן, והמשרד עושה בקרות באופן קבוע. כמו כן, טען כי יש לבצע רגולציה הוגנת ללא משוא פנים בכדי לאפשר תחרות הוגנת.

בהתייחס ליבוא האישי, ביקש בר סימן טוב מהמשתתפים להציף בפניו את הבעיות הקיימות כעת והבטיח כי תיעשה בדיקה חוזרת, ובמידת הצורך הנושא יועלה בשנית מול משרד האוצר או ועדת הרפורמות.

 

מנכ"ל GSK  ויו"ר חטיבת התרופות, דורון שליט, ציין בדבריו כי מחירי התרופות בישראל הינם מהנמוכים בעולם ואף ירדו בכ-44% מ-2010 ועד לשנת 2017.

באשר ליבוא התרופות המסחרי, הדגיש כי השוק מאוד מפוקח והענף לא רוצה הרבה שינויים כיוון שמרביתם היבואנים פועלים מול ספקים בחו"ל. עוד הוסיף כי "לדעתנו, אין מקום לשנות את מודל תמחור התרופות הקיים ואם לבצע שינויים אז בצורה מינורית. דרושה סביבה יציבה ונכונה למי שרוצה להנגיש מוצרים ותיקים וחדשים לציבור". 

כמו כן, התייחס שליט למחסור שנוצר בשוק ברוקחים ממונים (QP) בשל דרישות משרד הבריאות. לדעתנו, משרד הבריאות שגה בפרשנות שנתן לדרישות האירופאיות ולכן נוצר מצב בו לא ניתן להכשיר ולמנות רוקחים אחראיים. משרד הבריאות אישר כי אכן נוצרה בעיה חמורה והתחייב להמשיך את הדיון הנושא למציאת פתרון.

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה