מניעת פרסום תרופות באתרים מקצועיים-דרישה להזדהות וקבלת משתמש וסיסמא

להלן מכתבו של ד"ר אייל שוורצברג מנהל אגף רוקחות:
לכבוד

רוקחים ממונים
בעלי רישום של תכשירים
התאחדות התעשיינים
איגוד לשכות המסחר
פארמה ישראל

שלום רב


ניהול כניסה למורשים לאתרים מקצועיים על תרופות
סימוכין :מכתבנו מיום 19.2.2014 13236514


בהוראות החוק בתקנה 28 לתקנות הרוקחים(תכשירים רפואיים) התשמ"ו-1986, ישנה הגבלה ואיסור על פרסום תרופות.
נקבע כי אין לפרסם תכשיר רפואי הטעון מרשם רופא, אלא באישור המנהל.
פרסום תכשירים בלא מרשם מוסדר בנוהל 24 של אגף הרוקחות. כפי שהוגדר במכתבי נושא הפרסום תקף גם לאתרי האינטרנט של חברות התרופות והתבקשתם להסדיר את הנושא באופן יאפשר זיהוי מוקדם של הצוות הרפואי, ומתן סיסמת גישה כדי לעמוד בהוראות החוק. חשוב גם לציין כי המידע המובא באתרים אלו יעמוד בהוראות תקנה 28 כפי שמצרוף למייל זה.

ידוע לי שחברות החלו בביצוע הנ"ל, אך קצב ההתקדמות אינו עולה בקנה אחד עם המבוקש. בהתאם לכך אבקש כי הנ"ל יוסדר עד לתאריך ה 15/9/2014. כמו כן קיבלנו פניות לגבי אופי הזיהוי ובהתאם אנו מבקשים כי הוא יוסדר באופן הבא:

א. יחולקו סיסמאות כניסה לאתר/ים לאזור תרופות המרשם (תיתכן סיסמא ארגונית לרופאים ומטפלים אחרים, בעדיפות לסיסמא אישית) הסיסמא תימסר רק לאחר אימות כי מדובר באיש צוות רפואי.
ב. בכניסה לאתר עצמו תוקלד הסיסמא
ג. על מקיש הסיסמא להקליד בתיבת אימות כי מדובר באיש צוות רפואי עם רישיון ישראלי.
ד. על מקיש הסיסמא להקליד גם מספר הרישיון שלו ללא צורך ברישום מוקדם ובצורך לאגירת המידע.
ה. אחת לשנה תשונה הסיסמא.
ו. הסיסמא תכיל לפחות שישה תווים (מספרים ואותיות).
ז. הסיסמאות יועברו באמצעות הרוקח הממונה של החברה למשרד הבריאות אשר יבצע בדיקה מדגמית של האתרים.

חשוב לציין כי חובת הפרסום חלה גם על אתרים בהם החברות מפרסמות ולכן על החברה המתקשרת עם אתר כלשהו ומפרסמת את תכניה לדאוג לקיום הוראות אלו.

מצ"ב למייל זה גם המכתב בו התבקשתם לפעול,

אנו מודים לכם על שיתוף הפעולה,

בברכה,
למידע נוסף בתחום זה