ועדת הכספים אישרה צו שייקל על יצרני תמרוקים בבואם לייצא את מוצריהם לחו"ל

מפחיתים רגולציה ומקלים על הייצוא

ועדת הכספים אישרה: ייצוא תמרוקים מישראל יהיה פטור מרישיון ספציפי לכל מוצר. מדובר ברפורמה שתפטור יצואנים מתשלום אגרת רישוי למשרד הבריאות

  ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') את צו פיקוח על מצרכים ושירותים בנוגע לתמרוקים, הקובע פטור מרישיון ספציפי לכל תמרוק שיצרנים ישראליים מייצאים לחו"ל. הדבר יפטור אותם עקב כך, גם מתשלום אגרת רישוי למשרד הבריאות. מדובר ברפורמה שכוללת הפחתת רגולציה והפחתת נטל מיצרנים מקומיים ושתחזק את הייצוא בענף התמרוקים. מדובר בביטול הדרישה של משרד הבריאות לקבל "רישיון תמרוקים פלוני" עבור ייצוא של תמרוקים מחוץ לישראל. יחד עם זאת, הדרישה לקבלת רישיון לשווק תמרוקים בישראל תישאר בעינה. המהלך יביא לכך שתמרוקים המיועדים אך ורק לייצוא יקבלו את הפטור מאגרה ובכך יחסך מיצרניהם תשלום האגרה. נוסף על כך, יחסכו היצואנים המתנה של 3 חודשים בממוצע לקבלת האישורים ממשרד הבריאות. המהלך יסיר חסמים משמעותיים מיצרני התמרוקים בישראל ויעמיד אותם בתחרות שווה עם מקביליהם ממדינות אחרות, כך שידרשו רק לאישורים של מדינת היעד.

     את היוזמה בעניין קידמה יו"ר שדולת 'כחול-לבן' בכנסת, חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) שאמרה: "אישור הצו ע"י ועדת הכספים הוא בשורה חשובה לתעשיית התמרוקים בישראל על אלפי עובדיה. תפקידנו כמדינה, הוא לעודד את התעשייה הישראלית ובכלל זה, את הייצוא הישראלי. זהו צעד חשוב ומשמעותי להפחתת נטל הרגולציה, להקלה על יוקר המחיה ולחיזוקה של התעשייה הישראלית. מעתה, יצרני התמרוקים הישראלים, המייצאים את מוצריהם לחו"ל, יחדלו מלשלם את אגרת הרישוי הנדרשת כיום על ידי משרד הבריאות".

     עוד ציינה ח"כ בן ארי: "זה יום חשוב מאוד עבור יצרני התמרוקים בישראל. אחרי שנים שהם גם שילמו כסף וגם נזקקו לרישיון שרק לקבל אותו לקח 3 חודשים, וכשאתה יוצר תמרוק לקיץ ומקבל את האישור בחורף פספסת נתח שוק חשוב, עתה הם יוכלו לייצר ולייצא יותר, רווחיהם יגדלו והענף כולו יתחזק".בן ארי הודתה "לשרי הבריאות והאוצר על שתמכו ביוזמתה, תמיכה בייצואנים ששנים מחכים לבשורה הזו".

     נציגת משרד הבריאות, מוריה בן צור, הסבירה את מטרת הצו "לאפשר ייצוא תמרוקים ללא אישו תמרוק פלוני, בניגוד למצב עד היום, שבו נדרשים שני רישיונות, אחד כללי ואחד למוצר עצמו. מעתה, כדי לייצא לא יידרש תשלום האגרה. עדיין אנחנו ממשיכים בפיקוח. לא תהיה פגיעה בסטנדרט של המוצר.  הפסד ההכנסות כתוצאה ביטול הצורך בתשלום האגרה; 1.5 מיליון ₪ בשנה".

ההודעה התפרסמה באתר הכנסת.

למידע נוסף בתחום זה