השקת תקן חדש לתמרוקים- ISO 22716

מכון התקנים הישראלי מפרסם תקן חדש לתנאי ייצור נאותים בתעשיית התמרוקים (GMP- Good manufacturing practice) ת"י 22716. תקן זה הוא אימוץ של התקן הבין-לאומי ISO 22716 שאושר בתרגומו לעברית כתקן ישראלי.
ת"י 22716 נכתב בשיתוף אגף הרוקחות ומחלקת התמרוקים במשרד הבריאות, המקדמים פרסום תקנות הרוקחים (תמרוקים) שמטרתן להסדיר את הייצור והשיווק של התמרוקים בישראל. התקנות מתבססות ומאמצות את הרגולציה האירופאית המתקדמת (ec 1223) שתחל באירופה ביולי 2013.

על פי משרד הבריאות, עמידה בדרישות התקן יהוו תנאי לרישיון עסק למפעל תמרוקים ויבטיחו את איכות התמרוקים המיוצרים והמשווקים בישראל.

ת"י 22716 הינו מדריך ליישום קווים מנחים בנוגע לתנאי ייצוא נאותים. התקן מפרט את היבטי האיכות של המוצרים החל משלב חומרי הגלם, שלבי הייצור, האריזות, הבקרה האחסנה והמשלוח אשר מותאמים לדרישות הייחודיות של תעשיית התמרוקים.
קווים מנחים אלו כוללים הצעות ארגוניות ומעשיות לניהולם של הגורמים האנושיים, הטכניים והניהוליים המשפיעים על איכות המוצר. מטרתה של מערכת ניהול זו היא לסלק ולמנוע ליקויי איכות.
הקווים המנחים בתקן נכתבו באופן שנועד לאפשר את יישומם בהתאם לתנועתם של המוצרים - החל מרגע הקבלה ועד למשלוח, ומטרתם להגדיר את הפעילויות המאפשרות לייצר מוצר העונה על המאפיינים שהוגדרו.

(מתוך אתר משרד הבריאות  http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/22042012_1.aspx)

למידע נוסף בתחום זה