הישג לפורום יבואני השמנים לרכב ולתעשייה בלשכת המסחר – יו"ר וועדת הכספים דחה את יישום המס על שמנים לרכב ולתעשיה ל 1 בינואר 2022 והנחה את רשות המסים לבחון את הנושא

יו"ר וועדת הכספים בכנסת, ח"כ אלכס קושניר ציין בדבריו בוועדה: "אני חושב שלאף אחד זה לא סוד, וכולנו עדים לתופעה ההולכת וגוברת של מהילת החומרים האלה בדלקים כדי לעקוף את הוראות המס של מדינת ישראל. כולנו יודעים שהדבר מתדלק פשיעה ואירגוני פשיעה. יחד עם זאת אנחנו חייבים להקפיד על 2 עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשייה וגם על הצרכנים. לכן לאור השיחות שקיימתי, אני מבקש לדחות את כניסת הצו לתוקף עד 1.1.22, עד אז נצטרך לעשות עבודה נוספת מול הוועדה ומול הממשלה, כדי לוודא שהעקרונות שציינתי בתחילת דבריי נשמרים, מצד אחד מונעים את התופעות הפסולות, ומצד שני, לא גובים מס עודף".

להלן קישור להודעה המלאה

מדובר בהישג חשוב לפורום יבואני השמנים לרכב ולתעשייה בלשכת המסחר (אשר רוב חבריו חברים באיגוד יבואני החלפים לרכב ), שכן החלטת וועדת הכספים מציבה בפני רשות המסים דרישה לבחינה נוספת ויסודית של הצו ומקנה אורך נשימה נוסף לנושא.

המאבק בנושא טרם הסתיים, ונדרשת עוד פעילות רבה במטרה לתקן את הצו שפורסם ב 25 באוקטובר ואשר עלול להטיל מס גבוה של 3978 ₪  לטון שמן לרבות מס על מלאי קיים, תוך ייקור עלויות משמעותי הן לצד היבואנים והספקים והן לצרכני השמנים בכל מגזרי המשק.

מצורפים בזאת:

צו הבלו על הדלק מיום 25 באוקטובר (שכאמור טרם אושר ע"י וועדת הכספים).

נוהל בלו ומס קניה על שמן סיכה ותחליף דלק מיום 3 בנובמבר.

עמדת פורום יבואני השמנים לרכב ולתעשייה אשר באיגוד לשכות המסחר מיום 21 בנובמבר (מסמך מעודכן).

בהזדמנות זו נבקש להודות ליו"ר איגוד יבואני החלפים לרכב יוסי סקורניק בהובלת וליווי המהלך וכן ליבואנים חברי הפורום שפעלו ופועלים למניעת נטל מיותר זה על המשק, ובהם מר שמחה רשף מנכ"ל ש.א.פרומט ומר שי בן יהודה מנכ"ל זוקו שיווק והפצה שאף לקחו חלק בהגעה לכנסת לפעילות הסברה חיונית.

למידע נוסף בתחום זה