ישראל וקנדה חתמו על הסכם סחר חופשי מעודכן

ישראל וקנדה חתמו על הסכם סחר מעודכן, שכולל פישוט של כללי המקור, תחומים חדשים הנכללים בהסכמי אזור סחר חופשי מודרניים דוגמת סחר וסביבה, סחר ועבודה, סחר ומגדר, סחר אלקטרוני וחברות קטנות ובינוניות וכן מניעת מגבלות בתחומי התקינה והגנת החי והצומח. 

ממשרד הכלכלה נמסר כי "אחת המטרות העיקריות של ההסכם הייתה קבלת הטבות נוספות על מכסים של מוצרי מזון וחקלאות. על פי ההסכם, תקבל ישראל גישה חופשית לשוק הקנדי במוצרים מדגנים (עוגיות, ופלים ומוצרי מאפה שונים), בירקות ופירות טריים ומעובדים (גזר, עגבניות שרי, ברוקולי, תירס, תבלינים טריים, הדרים ומיצים), ביינות ועוד. בתמורה לכך, תעניק ישראל למוצרים הקנדיים כגון דברי מאפה רבים, פירות יער, מוצרי דגה נבחרים, תבלינים, פירות וירקות משומרים, פטור מלא. מכסות פטורות ממכס ניתנו גם לתפוחים ואגסים, לחומוס, לתפוחי אדמה, לבצלים, לשום, לירקות קפואים, לפירות יבשים, לצימוקים וליין.

 

במהלך המשא ומתן עלה אף נושא פישוט כללי המקור. יצואנים ישראליים, שבעבר לא עמדו בכללי המקור של ההסכם ולא יכלו לייצא לקנדה ולנצל את ההטבה במכס, יוכלו מעתה לעשות זאת. כמו כן, ניתנה האפשרות לבצע עיבודים מזעריים במספר מדינות שעמן יש לשני הצדדים הסכם אזור סחר חופשי, מבלי לאבד את מעמד המקור. דבר זה, מייצר תשתית נכונה להתנהלות הגלובאלית של המפעלים ומרחיב את יכולות התמרון של היצואנים". 

 

לנוחיותכם מספר קישורים רלוונטיים:

קישור להודעה המלאה באתר משרד הכלכלה והתעשייה

קישור לרשימה אינדיקטיבית של המוצרים שיתווספו להסכם הסחר המעודכן

קישור לנספח המתייחס לשת"פ בתחום המחקר ופיתוח

ההסכם המעודכן עצמו והנספחים הפורמליים המפורטים צפויים להתפרסם לאחר אשרורם בכנסת ובפרלמנט הקנדי.

למידע נוסף בתחום זה