נוהל ההכרה במעבדות חיצוניות שפעילות בארץ

הנוהל החדש להכרה במעבדות חיצוניות שפעילות בארץ פורסם לאחרונה על ידי ד"ר עדנה לוי, מנהלת אגף א' אבחון נגעים, וד"ר דורית שרגיל, מנהלת תחום מעבדות חיצוניות, בשירותים להגנת הצומח שבמשרד החקלאות.

 

הליך ההכרה במעבדות חיצוניות הוא חלק מהניסיון להקל בנטל הרגולטורי על חברות הזרעים. לבקשת חטיבת הזרעים, ניתן להכיר גם במעבדות הפעילות בחו"ל בתנאי שהן מוסמכות ע"י גורם מוכר ואמין וכל פרוטוקולי העבודה שלהן יקבלו את אישור השירותים להגנת הצומח. נזכיר כי בהקשר זה הוחלט גם על ידי השירותים להגנת הצומח כי 50% מכלל בדיקות הבריאות המבוצעות לייצוא, יוכלו להעשות באופן פנימי על ידי החברה עבור עצמה.  

לחטיבת הזרעים הובטח כי במידה והבדיקות יתנהלו בצצורה מיטבית, תישקל בחיוב האפשרות להרחיבן. כמו כן, נמסר כי המשרד נמצא בישורת האחרונה בהכרת המעבדות, וכבר כיום ניתן לקבל שירות מהמעבדות האלה: מעבדת בקטוכם, מיקרולאב, דיקופרו, מאמ"צ נגב, המעבדה הרשמית לבדיקת זרעים.

 

במידה ולחברתכם מעבדה שיכולה לעמוד בדרישות או שאתם עובדים עם מעבדה בחו"ל שהייתם רוצים שתאושר, כדאי ואף רצוי לפנות לד"ר דורית שרגיל, הממונה על הנושא, לקבלת מידע נוסף וכן להעברת המסמכים הרלוונטיים כמפורט לעיל: doritsh@moag.gov.il

 

מצורף הנוהל המלא   

למידע נוסף בתחום זה