שר החקלאות: "מעניק עדיפות לטיפול בקשיים ובבעיות הרגולציה בהן נאבקות חברות הזרעים"

ועדת הכלכלה פרסמה את תגובת שר החקלאות למסקנותיה בדיון שהתקיים בפברואר בנושא "סגירת חברת זרעים גדרה". התגובה, המצורפת בתחתית העמוד, מעידה על כך שהלחץ והפעילות החטיבתית נושאים פרי. שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל, מציין בתגובתו כי בשנה האחרונה מתנהלת הידברות פורה עם חטיבת הזרעים בלשכת המסחר סביב הקשיים הרגולטוריים שחוות החברות. עוד הוא מציין כי הוא "מנחה את כל הגורמים הנוגעים בדבר, להעניק עדיפות לטיפול בקשיים ובבעיות הרגולציה שבהם נאבקות חברות הזרעים הישראליות, ליצירת סביבה עסקית תומכת ומעודדת למחקר ולפיתוח, וליצור ומכירה של זרעים מושבים הן לחקלאים הישראלים והן לייצוא".  

 

להזכירכם, תגובת השר באה בעקבות דיון בוועדת כלכלה שהתקיים בפברואר השנה בנושא סגירת חברת זרעים גדרה ומסקנות הוועדה מבוססות על נייר עמדה של החטיבה שמציין את עיקרי הקשיים בהן נתקלות החברות. 

 

כידוע, החטיבה נמצאת בקשר רציף עם גורמי טיוב הרגולציה במשרד ועם הנהלת השירותים להגנת הצומח במטרה לטפל בבעיות שהציפו החברים. רק בשבוע שעבר התקיים דיון בנושא תעבורת זרעים בו השתתפו לא מעט מחברי החטיבה במטרה לנסח מהם הנושאים הדחופים ביותר הדורשים טיפול לשביעות רצון כל החברים.

 

בחודש הבא צפויה הנהלת החטיבה להיפגש שנית עם הנהלת משרד החקלאות כדי להמשיך בהסרת החסמים הבירוקרטיים.

 

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה