הנהלת חטיבת הזרעים לשר החקלאות: נדרשת תכנית חומש לעידוד ענף הזרעים לחקלאות

שר החקלאות ופיתוח הכפר חה"כ אלון שוסטר נפגש ביום 10.8.2020 עם הנהלת חטיבת הזרעים לחקלאות אשר באיגוד לשכות המסחר. המפגש התקיים בחברת "הזרע סידס", בהשתתפות כבוד השר שוסטר וצוותו, פרופ' עבד גרה מנהל השירותים להגנת הצומח והמדען הראשי, ד"ר מיכל לוי סמנכ"לית בכירה למינוף המו"פ החקלאי – וכן יו"ר חטיבת הזרעים מר עמית עינב וחברי הנהלת החטיבה.


הנהלת חטיבת הזרעים פנתה לאחרונה לשר החקלאות בבקשה להכנת תכנית חומש לקידום ענף הזרעים לחקלאות, במטרה לחזק את הענף, להגדיל את הפיתוח, ייצור והייצוא וזאת תוך הגדלת הייצוא והתוצר הלאומי, חיזוק היכולות המדעיות החקלאיות של מדינת ישראל והגדלת התעסוקה באופן ישיר ועקיף.

עיקרי בקשת חטיבת הזרעים כוללים ייעול הטיפול הרגולטורי והפחתת רגולציה מחמירה מעבר לנדרש, תמריצים כלכליים וצורך בהוזלת עלויות כלכליות – על מנת להגדיל את כושר התחרות של הענף גם מול מתחרים בחו"ל.


במפגש עם השר פרסו יו"ר החטיבה וחברי ההנהלה בפני השר את חזון החטיבה בנושא. השר שוסטר בירך על המפגש, מסר כי קיבל פריסה רחבה על הנושאים שבנדון ומסר כי בקשת החטיבה תבחן באופן מקצועי ויסודי במטרה לתת מענה מהיר לכל סוגיה.

 

לדברי השר: "השר מבקש להודות לחברות על שמירת הגחלת, יש כאן חזון – מדובר באחד הענפים ההומניטריים ביותר – והמשימה שלנו היא לייצר את מנגנוני האבטחה לכך שהעשייה תימשך ביעילות". 


יו"ר חטיבת הזרעים עמית עינב הודה לשר בשם חברות הזרעים. לדברי מר עינב: "מדובר בתעשייה בה החברות מתמודדות עם תחרות קשה תוך מרוץ חסר פשרות אחר הפיתוח הבא; נוכל להצליח הרבה יותר אם נפעל בשיתוף פעולה עם המשרד ונזכה לתמיכתו."

 

מצורפים בזאת

  1. הצעת חטיבת הזרעים לתכנית חומש לקידום הענף מיום 21 ביולי 2020.
  2. מצגת הנהלת חטיבת הזרעים למפגש עם השר מיום 10 באוגוסט 2020.
  3. תרשומת נקודות שעלו במפגש הנהלת חטיבת הזרעים עם שר החקלאות ופיתוח הכפר ביום 10 באוגוסט 2020.

לעיונכם גלריית תמונות מהמפגש

למידע נוסף בתחום זה