פרסום ברשומות - תקנות הכניסה לישראל (קביעת אזורים גאוגרפיים להעסקת עובדים זרים בענף הסיעוד)

ב 14.07.14 נכנסו לתוקפן התקנות הגיאוגרפיות אשר נועדו לסייע למטופלים סיעודיים המתקשים להעסיק לאורך זמן עובדים זרים בסיעוד על ידי קביעת אמצעי בקרה והגבלות על מעברים של עובדי סיעוד זרים בין מטופלים סיעודיים.

בפני רשות האוכלוסין וההגירה הונחו נתונים המצביעים על שיעורי התפטרות גבוהים יותר של עובדי סיעוד זרים באזורים מרוחקים מתל אביב וממרכזי הערים הגדולות, לעומת שיעורי ההתפטרויות הנמוכים יחסית באזורים מרכזיים יותר. נתונים אלו הצביעו באופן מובהק על העדפה של עובדי סיעוד זרים לעבודה אצל מטופלים סיעודיים באזורים הקרובים לתל אביב והמרכז, היוצרת קושי לשמר העסקה של עובד זר לסיעוד באזורי פריפריה וגורמת לפגיעה במטופלים ובנטישתם לטובת טיפול במטופלים במרכזי הערים הגדולות.

בהתאם לנתונים אלו, ועל מנת להקל על מטופלים סיעודיים המתגוררים באזורים מרוחקים, אך בהתחשב בזכות של עובד זר שלא להיות "כבול" למטופל סיעודי מסוים, נקבעו התקנות אשר על פיהן נקבע לכל עובד סיעוד זר את האזורים בישראל בהם הוא רשאי לעבוד, בהתאם לאזור מגוריו של המטופל הסיעודי אצלו הוזמן העובד לעבודה.

בדיונים שהתקיימו בחלוף תקופה מכניסת התקנות לתוקף, נמצא כי יש מקום לערוך שינויים והתאמות בתקנות באופן שיצמצם את ההגבלה הגיאוגרפית עבור עובדים זרים אשר התמידו בעבודתם עד לפטירת המטופל אצלו הועסקו ויאפשר להם להשתבץ אצל מטופלים באזורים השונים בישראל.

 

השינוי שפורסם כעת ברשומות מאפשר לעובדים זרים, אשר התמידו בעבודתם אצל מטופלים ולא נטשו אותם עד לפטירתם או למעברם לבית אבות, לעבור לאזורים גיאוגרפים אחרים ללא הגבלה. כך לדוגמא עובד זר אשר שויך לאזור הפריפריה ואשר הועסק אצל מטופל באזור זה עד לפטירתו, יוכל לאחר פטירת המטופל להשתבץ לעבודה בכל אזורי הארץ.

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה