ועדת הכספים של הכנסת דנה בהשוואת תשלום האגרות בענף הבניין בין תאגידי כוח האדם לחברות הזרות

לפני כשעה (21.3) הסתיימה ישיבת ועדת הכספים בנושא השוואת תשלום האגרות בענף הבניין בין תאגידי כוח האדם לבין החברות הזרות, לבקשתו של ח"כ מיקי מכלוף זוהר. בישיבה זו קיבלנו סימוכין וצידוק להפליה שחווים התאגידים.


החלטת הוועדה שהתקבלה היא כי האוצר יצטרך לבטל את ההפליה בתשלומי האגרות על ידי הענקת פטור מתשלום גם לתאגידים. במידה והאוצר לא יעשה זאת, יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, יפעל לחקיקה למניעת ההפליה בנושא זה.

את תאגידי כוח אדם לבניין יצגו בוועדה יו"ר החטיבה, אלדד ניצן, ועורך הדין של התאגידים, יאיר דוד.

 

יו"ר ועדת הכספים גפני אמר בדיון כי:"האגרות והמס לא הובילו לכניסת עובדים ישראליים לענף הבניין, מנגד הם ייקרו את תשומות הבנייה ולעליית מחירי הדירות"

 

מנהל אגף כוח אדם בהתאחדות בוני הארץ, יצחק גורביץ': "סוגיית האגרות זה לא רק ה- 12 אלף ₪, אלא סה"כ האגרות לעובד זר סביב 24 אלף ₪ בשנה ועל זה להוסיף מס מעסיקים של 15%. המשמעות של אותם סכומים על עלות העסקה, מאוד גבוהה. אגרות, היטלים ומיסים בעלות העובד. יש אכן עלייה בהיקפי התחלות הבנייה, מבחינת שטח היקפים עצומים מאז קום המדינה. החברות הזרות שעדיין לא הגיעו, אם רוצות לחזק טכנולוגיות חדשות בסדר, אבל למה לפגוע בקבלנים ישראלים בהתמודדות על מכרזים. ה- 12 אלף ₪ הם 7% מהעסקת עובד זר ויש לקבוע שוויון מלא לכולם".

 

עו"ד המייצג את התאחדות חברות כוח אדם בבניין, יאיר דוד: "גם בקול קורא וגם בהצהרת הפרקליטות לבג"צ, כי אנחנו טענו שיש כאן פגיעה בתחרות. שיביאו חברות זרות אך אל תפגעו בתחרות. המדינה הצהירה בבג"צ שלא יפלו רק אמרו שמביאים חברות רציניות להתמודדות עם יוקר הדיור. ואז ממשלת ישראל מחליטה לתת הגנת ינוקא לאותן חברות זרות ולחברה טורקית פה בארץ, יותר ותיקה ממרבית החברות הישראליות, למעלה מ- 20 שנה מתוקף הסכמים, וגם נהנית מאותה הגנת ינוקא רק לשנה בעוד שאר החברות שנתיים. מחויבים כשעושים שינוי באגרות לעבור בוועדת העבודה ולא עשו ולא מאפשרים לנו להביע את עמדתנו בעניין. נצטרך לתת הצעות מחיר יותר גבוהות".

 

לסיכום, גפני דרש מנציגי האוצר "לחזור לוועדה עם תשובה עד סוף הפגרה, אם אתם מבטלים את דמי ההיתר. הם רק גורמים להמשך עליית המחירים. אם תבטלו מה טוב, אם לא, או שנקדם חקיקה בעניין או שנמצא דרכים לאלץ אתכם לבטל".

 

עדכונים נוספים מוועדת כספים ואת ההודעה המלאה בעניין זה ניתן למצוא בעמוד הוועדה באתר הכנסת  

 

 

 


למידע נוסף בתחום זה