כנס חדשנות בעסקים בעידן הדיגיטלי

בתאריך 21.11.18 התקיים הכנס שעסק במתן מגוון כלים מעשיים למינוף וצמיחת העסק במדיה הדיגיטלית. 

הכנס התחיל בדברי פתיחה של רונן אפלבוים, מנהל תחום חטיבת נותני שירותים ויועצים לעסקים: "אנו מקיימים פעילות מידי כמה חודשים בנושאי חדשנות, ואני מזמין את כלל חברי הלשכה לקחת בהם חלק כמשתתפים וכמרצים".

ניצן ארליך, יו"ר אביב יעוץ עסקי ויו"ר ועדת עסקים קטנים ובינוניים בלשכת המסחר ציין כי: "מהניסיון שלי, דרך לשכת המסחר נעשו הרבה מאוד קשרים עסקיים. הנטוורקינג האישי מאוד אפקטיבי ומתקיים עד היום".

תומר קפלן, מנכ"ל ומייסד בשותפות של מרקטינג גיקס, סוכנות פרסום אונליין הציג כיצד למקסם את תקציב המדיה הדיגיטלית: "ככלל, מטרת הפרסום במדיה המסורתית- רדיו, עיתונות, טלוויזיה הוא מיתוג כלומר, לספר מה החברה עושה, בתקציבים בינוניים ומעלה. הדיגיטל מתמקד בהנעה לפעולה והדבר זמין לתקציבים קטנים ומעלה. יכולת המיקוד בדיגיטל מאוד מדויקת ויש לזקק את המסר בהתאם לקהל היעד- הדבר ימקסם את התוצאות שנקבל. כדי לייצר משפך המרה אפקטיבי, יש ליצור מודעה רלוונטית לקהל היעד. על דף הנחיתה להמשיך את המסר מההודעה ולתת מידע נוסף. עליו להכיל את היכולת שלנו "לעקוב" אחרי הגולש בפרסום ולהכיל קריאה ברורה לפעולה. יכולת מדידת התוצאות בדיגיטל כמעט אבסולוטית- ניתן לדעת מאיזה קמפיין/מילות חיפוש/דף נחיתה הלקוחות הגיעו, ולשקלל זאת מול עלות הרכישה והרווח שלי כבעל עסק מרכישת המודעות. דבר חשוב נוסף הוא הפקת הלקחים מן הקמפיינים והטמעת שינויים היא מהירה, בהתאם לתוצאות הניתוח שלי. תומר סיכם את דבריו במספר כללי אצבע: למקד את קהל היעד ככל האפשר, לפזר את התקציב על פי המדיות הרלוונטיות, להתאים את המסר לקהל היעד הממוקד, למדוד תוצאות על מנת לוודא שהתקציב שלי ממוקסם ככל הניתן".  


מירי צימקינד, מנהלת ניו-מדיה ודיגיטל ברשות החדשנות הציגה בפני באי הכנס כלי שיווק דיגיטליים למינוף החדשנות בישראל: "פעילותה של רשות החדשנות רוויה אתגרים- מדובר ברשות סטטוטורית חדשה, יש לה 50 מסלולי תמיכה שונים ביזמים, חברות קטנות, גדולות ועוד. מדובר בתוכן מסורבל ומורכב ומושג החדשנות סובל מרוויה ברשת. לכן, קודם כל הוכנה התשתית- בניית נכסי דיגיטל איכותיים דוגמת אתר חדש, מילוי טפסים ובקשות בקליק כולל בניית סרטוני הדרכה ביוטיוב כיצד להגיש בקשה. השלב הבא היה חשיפת המותג החדש היכן שהקהל נמצא- רשתות חברתיות, גוגל, דיוור מותאם, פודקאסטים, בלוג ועוד ולהעניק להם תוכן מעניין וצבעוני ולהתחבר לדמויות בכירות בעולם התוכן שלכם".  

יניב בן פורת, מנכ"ל אקסל-פרו המעניקה שירות מקיף בתחום אתרי אינטרנט ומסחר אלקטרוני הציג שורת כלים מעשיים לגיוס ושימור לקוחות באמצעות הדיגיטל, והתמקד באופטימיזציה באמצעות פייסבוק וגוגל. יניב הדגיש כי הלקוחות/הלידים הכי טובים יגיעו באמצעות "חבר מביא חבר", אפליקציה, SEO, מודעות גוגל ופייסבוק. בין הדגשים החשובים לאתר האינטרנט קיימים קוד פתוח, התאמה לקידום האתר, התאמה לסלולר, התאמה להתממשקות לאדוורס ופייסבוק, שקוד האתר יהיה בבעלותכם, כתובת אתר ידידותית ואפשרות לצ'אט אונליין.

כנס חדשנות בעסקים בעידן הדיגיטלי

 

למידע נוסף בתחום זה