שביתה של ארגון הרופאים הווטרינריים תפגע באספקת הבשר והעופות לרשתות השיווק

איגוד לשכות המסחר הודיע כי אם איומי ארגון הרופאים הווטרינריים יתממשו, ובמהלך הימים הקרובים הארגון יפתח בעיצומים או שביתה שיפגעו באספקה הסדירה של בשר, עופות ודגים לרשתות המזון, וכן יגרום לפגיעה ביכולת של רשתות שיווק המזון לספק לציבור מוצרי צריכה בסיסיים אלו, איגוד לשכות המסחר יעתור לבית הדין לעבודה בבקשה כי יוציא צו מניעה.

באיגוד לשכות המסחר מסבירים כי רק לפני כשבועיים מדינת ישראל נקלעה למחסור במוצרי בשר ועופות כתוצאה מהסמיכות של החגים המוסלמים והיהודיים, ואף התקיים דיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת (12.10.15). ביום שלישי הקרוב צפויה לקום ועדת משנה מיוחדת "לבחינת הגורמים למחסור במזון בתקופת החגים" כדי למנוע הישנות מצב זה בעתיד.

ארגון הרופאים הווטרינריים הכריז לפני כשבועיים על סכסוך עבודה וכוונה להשבית את השירותים הווטרינריים בגלל תיקון ל"חוק בריאות הציבור – מזון, שנדון בימים אלה וצפוי לעבור במסגרת "חוק ההסדרים" יחד עם חוק תקציב המדינה. חוק זה עוסק גם בפיקוח הווטרינרי, ובמסגרתו מעוגנת רפורמה בתהליך התנהלות הפיקוח הווטרינרי, כאשר בין השאר מוצע כי יוקם תאגיד משותף שייפקח על הייצור, ההפצה והמכירה של מוצרי בקר, עופות ודגים, ויביא לביטול בדיקות המשנה, המבוצעות כיום בכל רשות מקומית; כלומר, תתבצענה בדיקות במשחטות ובמפעלים וכן בדיקות בנקודות המכירה, מהלך שיוביל לקיצור וייעול תהליך הבדיקה הווטרינרי, וזאת תוך כדי שמירה על הבדיקות הנדרשות לשם הגנה על בריאות הציבור.

באיגוד לשכות המסחר מציינים כי איומי העיצומים וההשבתה מצד ארגון הרופאים הווטרינריים אינם לגיטימיים ומהווים לחץ בלתי לגיטימי על המחוקק המבקש לפעול לביצוע רפורמה מנהלית; כאשר בפועל החוק עדיין אינו בתוקפו, ונמצא בהליכי דיונים בוועדת הבריאות של הכנסת, ואין זה ראוי ונכון לפגוע בהליך חקיקה באמצעות איומי שביתה.

למידע נוסף בתחום זה