לין לליצמן: הרכב ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה פסול

במהלך אפריל 2016 מונתה ועדת אסדרה על ידי השר חה"כ יעקב ליצמן במטרה לקדם דיון וגיבוש מדיניות בתחום האסדרה המקדמת תזונה בריאה בישראל.

צוין כי תוקם "וועדה בין-תחומית ובין מגזרית עם נציגים של משרדי ממשלה שונים, נציגי אקדמיה, אנשי מקצוע, נציגי תעשייה ונציגי ציבור", בפועל, לא היה כל ייצוג בוועדה זו לענף המזון באיגוד לשכות המסחר, המייצג את החלק הגדול במגזר העסקי כולו ובענף המזון בישראל.

 

מהמלצות הוועדה עולה כי היא  לא שיקפה את כלל השיקולים הכרוכים בקביעת מדיניות בתחום המזון, שיקולים ייחודים שמן הראוי היה שהוועדה הציבורית תבחן. זוהי התוצאה מהעדר ייצוג הולם של נציגי מגזר המסחר והשירותים.

 

בשל כך, שלח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מכתב דחוף אל השר ליצמן בדרישה כי ינתן ייצוג הולם לענף המזון באיגוד לשכות המסחר לבחינה מחדש של המלצות הוועדה.

לדברי לין: "אנו מכירים בחשיבות קידום סביבה תזונתית בריאה לאוכלוסייה בישראל, על מנת לטפל ולמנוע תחלואה מיותרת ואין אנו פוסלים את השגת המטרה עצמה. אולם, המלצות הוועדה שפורסמו אינן מידתיות ויוצרת אפליה פסולה בין יצרני המזון המקומיים לבין יבואני המזון בישראל בראייה מאקרו-כלכלית, יישום המסקנות יפגע גם בציבור בכללותו, שכן יישומן יוביל לפגיעה ברמת התחרותיות במשק ולעליה ביוקר המחייה בישראל, הפוגע בעיקר בשכבות החלשות באוכלוסייה, דבר העומד בניגוד למדיניות ממשלתית ברורה בנושא".

למידע נוסף בתחום זה