איגוד לשכות המסחר בוחן הגשת עתירה שתחייב את משרד הבריאות לתת פתרון מיידי לעיכובים בשחרור מזון

איגוד לשכות המסחר בוחן הגשת עתירה שתחייב את משרד הבריאות לתת פתרון מיידי לעיכובים שנוצרו  וזאת מבלי לפגוע בתהליכי עבודה אחרים בתחנת ההסגר כגון קבלת הקהל, העלולים להפוך להיות צוואר בקבוק חדש. "קיים חשש אמיתי כי הדרך שבה בחרה הנהלת המשרד לנסות ולשחרר את 'צוואר הבקבוק' שנוצר, בדרך של צמצום שעות העבודה והפעילות ב'קבלת קהל' בתחנת ההסגר באשדוד, לצורך הסתת כוח-אדם, תיצור 'צוואר בקבוק' חדש"

 

"הודעת תחנת ההסגר בנמל אשדוד כי הם יקבלו קהל רק בימי 'שני' ו'רביעי' למשך שעתיים, היא לא פחות מאשר טיפול במשבר שתוצאותיו כשל 'שביתה איטלקית מוסכמת'. הנזק שייגרם ליבואנים ולציבור הרחב, יהיה כבד משקל.  קיים חשש אמיתי כי הדרך שבה בחרה הנהלת המשרד לנסות ולשחרר את 'צוואר הבקבוק' שנוצר, בדרך של צמצום שעות העבודה והפעילות ב'קבלת קהל' בתחנת ההסגר באשדוד (קבלת הקהל תצומצם ליומיים בשבוע, ובכל פעם למשך שעתיים בלבד), לצורך הסתת כוח-אדם, תיצור 'צוואר בקבוק' חדש. " אומרים הבוקר באיגוד לשכות המסחר.

התנהלות זו תמוהה עוד יותר על רקע תשובת שר הבריאות, חה"כ הרב ליצמן, לעו"ד דן כרמלי, המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, אשר התקבלה אתמול 26/7/2016, על פיה ציין השר כי: "בכוונתי להביא לכך שרמת השירות תחזור למצבה הרגיל בתוך שבועיים, באמצעות המשך עבודה מאומצת של עובדי שירות המזון".

בעקבות טענות איגוד לשכות המסחר, המייצג את יבואני המזון, כי קיים צוואר בקבוק בתהליך שחרור מזון מתחנת ההסגר בנמל אשדוד, פועלים עובדי משרד הבריאות בתחנת ההסגר בנמל אשדוד, בדרך הפוכה לכל היגיון: במקום לתגבר בכוח אדם את תהליכי העבודה הדורשים תגבור, הם יוצרים לחץ מוגבר ומצרים את מסלול 'קבלת הקהל', שירות הדרוש ליבואנים רבים, לצורך מסירת מסמכים ואישורים שונים לקידום הליך שחרור מוצרי המזון. חלק גדול מאוד של היבואנים זקוק לשירות 'קבלת הקהל' בתחנת ההסגר כדי לקדם את שחרור המזון מהנמל. כל זאת, בסמוך לתקופת החגים הקרבה, דבר שעלול לגרור אחריו פגיעה מהותית ביבואני המזון ובציבור הרחב, שלא יאפשר את שיווקם של המוצרים לשווקים, בזמן ובכמות הנדרשת למשק.

לאור כל זאת, איגוד לשכות המסחר בוחן הגשת עתירה שתחייב את משרד הבריאות לתת פתרון מיידי לצוואר הבקבוק שנוצר, מבלי לפגוע בתהליכי עבודה אחרים בתחנת ההסגר כגון קבלת הקהל שעלולים להפוך להיות צוואר בקבוק חדש.

כרמלי השיב הבוקר לשר ליצמן והביע הערכה לשר על המאמצים הכנים והניסיון להביא לשחרור 'צוואר הבקבוק', יחד עם זאת ציין כי "הרצון לבצע עבודה יעילה ושחרור מהיר של מטענים אינו מצדיק צמצום קבלת קהל אלא ההיפך היערכות מתואמת ומלאה של משרד הבריאות לפתרון הבעיה, ללא יצירת בעיות נוספות; שכן גל פיגורים יגרור עוד גלי פיגורים, תסכול והתמרמרות בקרב ציבור היבואנים, ועלויות נוספות, שעלולות להתגלגל בסופו של יום לצרכן."

 "לא מיותר להזכיר כי אנו מצויים ערב חגי תשרי, והיבואנים ורשתות שיווק המזון כבר נמצאים בתהליך היערכות לצורך מתן מענה באספקת מזון לכלל הציבור לקראת אלו הבאים עלינו לטובה", סיכם כרמלי את תשובתו לשר.

למידע נוסף בתחום זה