איגוד לשכות המסחר בפנייה לשר הבריאות לטיפול מיידי בעיכובים בשחרור מזון מתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בדחיפות אל ח"כ הרב יעקב ליצמן, שר הבריאות, בדרישה לפתור את בעיית העיכובים בשחרור משלוחי מזון בתחנת ההסגר של משרד הבריאות באשדוד.

"בשבועות האחרונים, אנו עדים לעיכובים משמעותיים בשחרור מזון מתחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד. נכון למועד זה, קיים עיכוב של 6 ימים ממועד הגשת מסמכים לתחנת ההסגר, עד קבלת האישור הנדרש לצורך הגשת המסמכים למכס."

לתחנת ההסגר מוגשים כיום בממוצע כ- 200 משלוחי יבוא מזון ליום, אשר על טיפולם מופקדים שישה מפקחים ושני אנשי שירות (אדם האחראי על דגימה ואדם האחראי על ריכוז העבודה מול המעבדות החיצוניות). הניסיון המצטבר מוכיח כי מספר העובדים הנוכחי מסוגל לטפל בכ 80–85 תיקים ליום, כך שבכל יום נוצר פער של מעל ל-100 תיקים.

עלות ההמתנה של מכולות יבוא רגילות הממתינות לשחרור, נע בין: $15 ליום למכולה 20 רגל ל-$23 ליום למכולה 40 רגל. תשלום זה הינו עבור אגרות אחסנה והשהייה בנמל או במסופים השונים.

ראוי לציין, כי כמות נכבדת של משלוחי מזון מגיעה ארצה במכולות קירור אשר עלות אחסנתן והשהייתן גבוהה יותר ועומדת על: $98 בממוצע ליום עבור מכולה 20 רגל לבין $125 בממוצע ליום עבור מכולה 40 רגל. "תשלום זה הינו עבור אגרות אחסנה והשהייה בנמל או במסופים השונים וכן עבור צריכת חשמל לטובת קירור המזון במכולה." מסביר שני.

לאור זאת, מציין שני, נגרמים נזקים כלכליים גבוהים ומיותרים שבוודאי אינם תואמים את פעילותך ופעילות הממשלה להתמודד עם יוקר המחייה. "נוכח היקף הבעיה, נודה למעורבותך האישית בבחינת שינויים נדרשים ובמידת הצורך, תוספת כוח אדם זמנית או קבועה לתחנת ההסגר, אשר תתרום לצמצום מספר ימי האחסנה ותסייע בשחרור מהיר יותר של תיקי מזון."

למידע נוסף בתחום זה