על רקע הבחירות הקרובות, מפגש מיוחד עם שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד

אתמול (27.03.19) נערכה ישיבת נשיאות מורחבת ובה התארחה שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד העומדת בראש ה"ימין החדש" והציגה את השקפת עולמה בתחומי הכלכלה. השרה אף לקחה חלק בדיון כלכלי נרחב עם שורת חברי נשיאות הלשכה.

עו"ד אוריאל לין, נשיא הלשכה: "חזינו בעשר השנים האחרונות מבול של חוקי עבודה. מדובר בחוקי עבודה שפוגעים בזכויות היסוד של המעסיק, כמו פגיעה בזכות הקניין, פגיעה בחופש החוזים ואף שלילת זכותו של המעסיק להביע את דעתו בנושא התארגנות עובדים בבית העסק. גם מכבש הרגולציה עובד ללא הפסק. ראינו רק בכנסת האחרונה 21 הצעות חוק פרטיות שעברו".

עו"ד לין הוסיף ואמר כי "נושא נוסף הוא השינויים המופלגים האחרונים שנעשו בחוק ההגבלים העסקיים שנקרא כיום "חוק התחרות", וכעת כל מי שעובד כאן במגזר העסקי הפך להיות מפקח של הרשות להגבלים עסקיים. ניתנה עליו החובה לפקח על עסקים".

עו"ד לין סיים את דבריו בהתייחסות לנושא מרכזי "עוד נושא מרכזי הוא אפליית המס ברכישות מקוונות מחו"ל מול רכישה מקומית. אני חושב שנעשה כאן עוול איום לעסקים קטנים ובינוניים. אנו מבינים שבהתחלה ניסו לעודד את התחרות, אבל כיום אנו מבינים את גודל האפליה החמורה מול העסקים הקטנים והבינוניים. לא רק מגזר קמעונאי אלא גם יבואנים, גם יצרנים. יצרנו מצב שבו אנו מפלים לטובה את ספקי החוץ לעומת המגזר העסקי של מדינת ישראל. אנחנו לא מבקשים שום דבר, לא סיוע ולא כספים – אלא רק תחרות בתנאים שווים".

 

שרת המשפטים, חה"כ איילת שקד: "המגזר העסקי הוא לא אויב, אלא הפוך – הוא המגזר שמחזיק את כל עם ישראל על כתפיו. אנחנו מאוד מחויבים למגזר הזה.מדינת ישראל היא שיאנית בחקיקה, שיאנית בכמות עורכי הדין ושיאנית בכמות התובענות הייצוגיות. אני מקבלת את הצעתכם כי בקדנציה הבאה על כל חוק שנחוקק, נדרוש לבטל חוק אחר. תעבירו אלי רשימה של חוקים שצריך לבטל ואפעל לכך. יש גם הרבה מאוד רגולטורים ביחס למדינות OECD. יש לנו 200 רגולטורים ולשם השוואה בהולנד יש 12, באוסטריה 80. בלמתי הקמת רגולטורים חדשים וחסמתי הצעות חוק. אבל זה לא מספיק. צריך לעשות עבודה כדי לבטל רגולציה. זה הקו שאנחנו בימין החדש מובילים".

 

קרדיט צילום: יאיר שגיא

 

למידע נוסף בתחום זה