כנס הנהלות החטיבות הענפיות בלשכת המסחר: מתגייסים למאבקים

אמש (17.03.19) התקיים בבית העיתונאים בתל אביב, כנס הנהלות החטיבות הענפיות בלשכת המסחר, בהשתתפות יושבי ראש וחברי ההנהלות של החטיבות הענפיות הפעילות באיגוד לשכות המסחר. 

הכנס עסק ביעדים מרכזיים של לשכת המסחר וגיבוש תפיסות העבודה לשנת 2019. 

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את הכנס והפנה אצבע מאשימה אל הרגולטורים של מדינת ישראל שמטילים עוד דרישות ועוד עלויות על גב המגזר העסקי, שגם כך נושא בנטל עלויות רחב. לין ציין את תרבות העבודה הקלוקלת של המגזר הציבורי במדינת ישראל, שבמקום להתייעל בעצמו הוא משית את העלויות על המגזר העסקי ובכך גורם לעליית יוקר המחייה במדינת ישראל. 

 

עו"ד שלומי לויה, סמנכ"ל תחום משפט וממשל בלשכה, פרס בפני הנהלות החטיבות את מפת הרגולציה כפי שהיא באה לידי ביטוי כיום. לויה הפתיע את קהל השומעים כאשר חשף את הנתונים של הצעות החוק הפרטיות ועומס הרגולציה המוטלים על המגזר העסקי מכורח חוקים והצעות חוק שהוצעו אך בכנסת האחרונה. 

 

רז הילמן, מנהל אגף יבוא, מכס ותקינה בלשכה, הציג בפני השומעים מפת תקינה עדכנית בנושא חסמי יבוא מסחרי ואפליה מול יבוא אישי. 

 

בנוסף, מספר יו"רים של חטיבות ענפיות הציגו את החטיבות בהנהלתן, הצביעו על המאבקים הענפיים ושיתפו בסיפורי ההצלחה.

 

בין הדוברים: ראובן שליסל, סגן נשיא ויו"ר ענף המזון; אמיר שני, סגן נשיא ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבין- לאומיים ; יוסי סקורניק, יו"ר חטיבת החלפים; מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים.

 

לאחר מכן, נערך דיון כללי ושיח חברים פתוח. בין הדוברים: אמנון הדרי, ארגון איד"ן; מיכאל אלכסנדר, חטיבת מכונים אורתופדיים; יאיר ביטון, חטיבת הבלדרות הבינלאומית; ארנון אלחנני, עמותת חברות הסיעוד; דוד גבריאלוב, חטיבת הבטיחות בעבודה; מרק כצנלסון, האגודה לתיירות רפואית; עקיבא קליימן, פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים; איתן מרקוביץ, חטיבת תוספי תזונה; זיו בן- חיים, חטיבת מנהלי השקעות. 

 

חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות, הנחה את הכנס וציין כי יושבי הראש הענפיים והנהלות החטיבות הם המנהיגות של החטיבות ומובילים שינויים מהותיים למען חבריהם וכלל המגזר העסקי, ועל כך נתונה להם הערכה ותודה.

 

קרדיט צילום: יאיר שגיא

למידע נוסף בתחום זה