לין: "ממשלת ישראל מתפקדת כמו נבחרת כדורגל ללא קפטן. אין מטרה מוגדרת; לא בועטים לשער אלא חובטים בנבחרת היריב שהוא המגזר העסקי "

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשא דברים לפני שעה קלה (18.3.19) בכנס המעסיקים ה-9 בדיני עבודה ופנסיה של 'עדיף', בשיתוף עם איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים.

עו"ד אוריאל לין הכריז כי "מדינת ישראל מצהירה שהיא רוצה להגן על העסקים הקטנים, אך בפועל היא שוחקת אותם שוב ושוב, ומטילה עליהם עוד דרישות רגולטוריות ועוד עלויות על גב עלויות קיימות".

 

לדברי לין, "בתחילת השנה הבאה כל העסקים בישראל, קטנים וגדולים כאחד, יצטרכו להגיש דיווח מקוון לרשות שוק ההון. זהו לא הדיווח המקוון הראשון שנדרש מהם, וכנראה גם לא האחרון. אף אחד לא רואה את התמונה הרחבה ואת העומס הרב המוטל על העסקים. אף אחד לא שואל עצמו כמה עומס כבר הוטל וכמה עומס יוכלו העסקים הקטנים לשאת" על פי בדיקת איגוד לשכות המסחר, מעסיקים קטנים, המעסיקים עד 10 עובדים, ישלמו תוספת בגין שירותי תפעול אלו של כ- 400 מיליון ₪.

 

לין הדגיש "ממשלת ישראל מתפקדת כמו נבחרת כדורגל ללא קפטן. אין מטרה מוגדרת; לא בועטים לשער אלא חובטים בנבחרת היריב שהוא המגזר העסקי. כל רשות יכולה לבוא בדרישות משל עצמה ולהטיל עוד עלויות, אך לא נעשה שום שיקול האם יוכלו העסקים הקטנים לשאת בנטל נוסף".

 

"יוקר המחיה בישראל לא מוכתב על ידי המגזר הפרטי. זו טעות. המקור ליוקר המחיה בישראל הוא המגזר הציבורי, המטיל ללא הפסק עוד ועוד עלויות על המגזר הפרטי. רק בשנה הנוכחית נתקלנו בעומס של אגרות, תוספת עלויות על הובלת מטענים ברכבת, היטלי שמירה על הסביבה, תשלומים עבור מערכות מחשוב חדשות ועוד."

 

לדברי לין, אם לוקחים את קצב הצמיחה בישראל ומנכים ממנו את שיעור הגידול באוכלוסייה, נראה כי אנו מצויים כיום קרוב מאוד ל-0% צמיחה.

 

בנוגע לגיל הפרישה, לין מציע לקבוע כי לנשים גיל הפרישה יעמוד על  65 שנים, ואופציונאלי על פי בחירת העובדת עד גיל 70; וגיל הפרישה לגברים כפי שהיום, 67 שנים ואף הוא אופציונאלי עד 70. "כמובן שמהסדר זה יש להחריג מקצועות שוחקים", הדגיש.

למידע נוסף בתחום זה