נשיא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר: השווה בין יצוא סחורות ליצוא שירותים בכל הנוגע להטבות מס מכוח החוק לעידוד השקעות הון

רשות המסים הודיעה  (יום ב', 28.10.18) על הקלה בפרשנות לחוק לעידוד השקעות הון, כך שגם חברות קטנות, בנות פחות מ-10 עובדים (דוגמת סטארטאפים) תהיינה זכאיות להטבות מס מכוח החוק.

בתגובה לכך, שלח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מכתב נוקב לשר האוצר, ובו חוזר על קריאתו להחיל את ההטבות מכוח החוק גם על חברות העוסקות ביצוא שירותים.  

 

לין מציין בפני השר כי "כולנו מעריכים את חשיבות התפתחות תעשיית הטכנולוגיה וגם את תעשיית הסטארטאפ בישראל. אבל קודם שמרחיבים את חוק עידוד השקעות הון למגזרים נוספים במשק, מן הראוי לבטל אחת ולתמיד אפליה אנכרוניסטית חסרת כל היגיון בין יצוא מוצרים ליצוא שירותים: את אותן ההטבות אשר אנו מעניקים על פי חוק עידוד השקעות הון לייצוא מוצרי תעשייה, יש להעניק ועל פי אותם קריטריונים, גם ליצוא שירותים.

 

"צבעו של דולר יצוא מוצרים שווה לדולר יצוא שירותים, וערכו בייצוא שירותים אינו נופל מערכו בייצוא מוצרים. יצוא השירותים כבר מהווה 45% מכלל היצוא הישראלי, ובשנה הבאה, על פי הערכות במשרד האוצר עצמו, הוא יגיע ל-50%. יצוא השירותים בישראל גדל מכ-22 מיליארד דולר בשנת 2007, לכ-34 מיליארד דולר בתום שנת 2017. כמו כן, יצוא השירותים הוא המגזר התורם כיום למאזן התשלומים החיובי של ישראל והוא עומד על עודף של כ- 3 מיליארד דולר. לבסוף, מגזר המסחר והשירותים יצר בסוף שנת 2017 כ- 1.782 מיליון מקומות עבודה במשק".

 

לכן, מציין לין כי "יש לבטל את ההבחנה בין שני סוגי היצוא בכל הנוגע להטבות מס מכוח החוק לעידוד השקעות הון, המייצרת אפליה אנכרוניסטית חסרת כל היגיון. אם מתכננים שינויים בחוק עידוד השקעות הון מן הראוי לבטל קודם כל אפליות אנכרוניסטיות וליצור את השוויון הבסיסי המתבקש".

לקריאה נוספת באתר "The marker" לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה