"השר אקוניס בישיבת הנשיאות של לשכת המסחר ת"א והמרכז: "צריך להוריד מיסים, כדי לעודד צמיחה

שר המדע, חה"כ אופיר אקוניס (הליכוד), השתתף בישיבת נשיאות לשכת המסחר ת"א והמרכז ביום ה' האחרון (11.10.18), והציג את עשייתו הענפה של משרד המדע והטכנולוגיה.

אוריאל לין, נשיא הלשכה, הדגיש בפני השר אקוניס כי "על הממשלה כולה לקחת חלק בעיצוב המדיניות הכלכלית. נכון שיש תחומי אחריות מוגדרים בכל משרד ומשרד, אך ככל שהדבר נוגע לחיזוק המגזר העסקי, יצירת מקומות עבודה וצמיחת המשק, ובמיוחד הפחתת נטל הרגולציה החונק, מן הראוי שהממשלה כולה תשתתף בהחלטות. לין גם הדגיש שיש כוונות טובות להפחתת הרגולציה, אבל אין שליטה, ועל אף החלטת הממשלה להפחתת הנטל הרגולטורי- שרים בממשלה יוזמים רגולציה חדשה שלעיתים מערערת עקרונות יסוד ופוגעת קשה במגזר העסקי".

 

השר ציין כי "המשרד נמצא כיום בחזית המשרדים בפעילות הבינ"ל והפנים ישראלית כאחד. תקציב המשרד הינו 515 מיליון ₪- תקציב שיא בכל הזמנים. היעד הראשון אליו ניגשנו היה הנגשת המדע, הטכנולוגיה, הסייבר והרובוטיקה  לכל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ, וחיזוק מדינת ישראל כמעצמת המדע והחדשנות בחזית הבינ"ל".

 

"עם הקמתו התמקד המשרד  בתמיכה במחקרים ובמוסדות אך כיום נוספה לו חשיפה לכל תושבי ישראל, והגענו כבר לכחצי מיליון אזרחים ישראלים שהשתתפו השנה בשלל האירועים שלנו. זאת ועוד, סל מדע, תכנית שהושקה לפני שנה וחצי מאפשרת לעיריות לקבוע אילו פעילויות יתבצעו במסגרת הנושאים האלו בתחומן. כמו כן, ניתנים שירותי אוריינות דיגיטלית לציבור, מימון חוגים, קייטנות ומשלחות ומתקיימים מיזמי חונכות והכשרות לצד מלגות לסטודנטים והשבת מוחות ישראליים מחו"ל חזרה ארצה".

 

החלטת ממשלה אותה יזם אקוניס לפיה המדינה תממן משלחות נוער לתחרויות בינ"ל, מיושמת ובמסגרתה, עד כה, כ-42 משלחות נוער מכל רחבי הארץ יצאו לחו"ל. מדינות רבות מתפעמות מישראל כמוקד מרכזי של מדע וחדשנות. שר המדע הסיני כבר אמר לשר אקוניס כי שהוא שואף שסין תהפוך למעצמת מדע כמו ישראל.  השר אף ציין כי הוא גאה לבשר שלוויין התקשורת עמוס 8 יושק בקרוב, על פי החלטת הממשלה".

 

השר אקוניס התייחס לתפיסתו הכלכלית-חברתית ואמר: ״ככל שהמיסים יותר נמוכים, כך יהיה יותר טוב לכולם, ולא רק לעשירים. צריך להוריד את מס ההכנסה, מס חברות והמס על רווחי הון. הצמיחה והצריכה תגבר, לכל אזרחי ישראל ובהכרח לא רק לעשירים״, אמר. בירוקרטיה היא חסם בפני צמיחה. אין לחסום את פעילות המשק, יש לקדם שוק חופשי ולהקטין את בירוקרטיה והרגולציה שמכבידה על כולנו ופוגעת בצמיחה של המשק".

 

קרדיט צילום: יאיר שגיא

למידע נוסף בתחום זה