מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ- 6% בחודש החגים הקרוב

גידול של כ-6% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות בתחומי המזון, כלי בית, ההלבשה, ומוצרי בני קיימא, בחודש ספטמבר (תשרי) הקרוב. עלייה זו צפויה בעיקרה כתוצאה מגידול משמעותי בתחום כלי הבית ומטבח.

מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת חגי תשרי, על בסיס ניתוח שנים קודמות (2003-2017), עולה כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ- 6.7% בסך המכירות של רשתות השיווק, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של 9.2% בחודש שאחרי החגים.

 

לדברי ראובן שליסל, סגן נשיא לשכת המסחר ויו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, "ניתן לזקוף את הגידול הצפוי במכירות רשתות השיווק, לעומת שנה שעברה, לתחרות המחירים העזה המתקיימת ביניהן. הצרכן הישראלי צפוי ליהנות בתקופת החגים הנוכחית ממחירים תחרותיים ומבחר נרחב".

 

אורן רווח, יו"ר חטיבות הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ויו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר, מצטרף לדבריו של שליסל: "רשתות השיווק השונות מציעות לצרכן מגוון מבצעים לחג במחירים אטרקטיביים, ובמגוון אפשרויות תשלום. זאת על אף ההכבדות הרגולטוריות והביורוקרטיות המתווספות חדשות לבקרים על הענף".

 

השניים מדגישים כי "תחום הקניות הדיגיטלי בכל הרשתות, בפרט בתחום המזון, תפס בשנים האחרונות תאוצה ומהווה נתח שוק גדול המשמש חלק נכבד מהקניות לחג, ובכלל."

 

בהתפלגות לתתי ענפים בין השנים 2003-2017 עולה כי:

במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 75.6% בממוצע, לעומת ירידה בהיקף של כ- 15.4% בממוצע, בחודש לאחר החגים.

במכירות המזון בחודש החגים נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 8.4%, לעומת ירידה של 8.2% בחודש שלאחר החג.

במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עלייה של כ- 7.5% בממוצע בחודש החגים, לעומת ירידה של 5.3% בחודש שלאחריו.

במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים עלייה ממוצעת של 4.3% בהשוואה לחודש הקודם. לעומת זאת נרשמה ירידה של כ- 20.6% במכירות מוצרים אלו בחודש שלאחר תקופת החגים.

במכירות ההנעלה נרשמה בחודש החגים עלייה של כ- 1.3% בממוצע, לעומת ירידה של 11.5% בחודש שלאחריו.

למידע נוסף בתחום זה