נשיא איגוד לשכות המסחר לשר התיירות: דרושה התערבותך המיידית בסיוע לעסקי התיירות בצפון

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שיגר הבוקר מכתב לשר התיירות, ח"כ יריב לוין, המבקש את הירתמותו הדחופה לסיוע לעסקי התיירות באזור הצפון.

לדברי לין, "ענף האטרקציות התיירותיות באזור הצפון ספג בשנים האחרונות רצף של נזקים בזה אחר זה שלא באשמתו- מתיחות ביטחונית, פגעי מזג אוויר, מצוקת מים-  ובימים האחרונים מגיפת העכברת".

 

"משבר העכברת פוגע ישירות ומיידית באטרקציות בהן מתקיימת פעילות מים, שהן עוגן תיירותי משמעותי לכלל האזור, גם אם באותם אתרים לא נמצא זיהום; הפחתת כמות הנופשים באטרקציות המים פוגעת באטרקציות נוספות בצפון כך שהפגיעה הכלכלית חמורה בהרבה מהפגיעה הנקודתית באתרים המזוהמים". 

 

"האטרקציות התיירותיות הן מנוע כלכלי, תעסוקתי וחברתי חשוב ביותר באזור הצפון וגם עוגן חיוני להתיישבות ולפריפריה, ומן הראוי כי ממשלת ישראל בהשראתך האישית תסייע להן", מדגיש לין במכתבו.

 

לאור זאת, פנה לין לשר התיירות בבקשה לפעול בהקדם ובדחיפות לסייע לעסקים אלה, וכן להעלות קמפיין פרסומי ממשלתי, בתיאום עם משרד הבריאות, המסיר את החרדה מטיולים בצפון, מגדיר במדויק את האזורים שנפגעו, כמו גם אלו שלא נפגעו ואשר בטוח לטייל בהם ולרחוץ במימיהם. "על פעילות הממשלה לטפל במשבר ולהסיר את האיום הבריאותי בהקדם", חתם לין את מכתבו.

למידע נוסף בתחום זה