בחציון הראשון של שנת 2018 המגזר העסקי גדל בכ- 15,100 מועסקים, 75% מהם במגזר המסחר והשירותים

החציון הראשון של 2018 הסתיים עם עלייה כוללת של כ- 1.8% במספר המועסקים במשק, שמשמעותה גידול של 68.8 אלף מקומות עבודה, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2017. סך המועסקים במשק בחציון הראשון של 2018 הסתכם ב-3.79 מיליון. כך עולה מניתוח אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, על בסיס נתוני הלמ"ס, מנוכי עונתיות.

כלכלני האיגוד מסבירים כי העלייה במספר המועסקים במשק נובעת בעיקרה מענפי המידע והתקשורת, שירותים מקצועיים וטכניים, בריאות, וחינוך. מניתוח המגזר העסקי עולה כי מגזר המסחר והשירותים רשם את הגידול המאסיבי ביותר, והוא מהווה 75% מכלל הגידול במגזר העסקי, של 11,400 מועסקים שהם עליה של  0.6% במספר המועסקים והסתכם ב- 1.8 מיליון מועסקים.

 

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "קובעי המדיניות מוטב ויפנימו היטב נתונים אלה. מדובר בזינוק במספר העובדים במגזר הציבורי הממשיך לצמוח במהירות נחשונית ובסופו של דבר הוא יהיה מונח על כתפי המשק כאבני ריחיים. כל מדיניות כלכלית המעוצבת לטווח הבינוני לא יהיה לה ערך אם לא נדע לבלום את הגידול במספר העובדים במגזר הציבורי. לא ייתכן שהמגזר הציבורי יגדל במספר העובדים ב-250% יותר מאשר המגזר הפרטי".

 

  

 

למידע נוסף בתחום זה