ח"כ איתן כבל בישיבת נשיאות בלשכת המסחר: "לא אוותר למשרד הבריאות בסוגיית מוסר התשלומים"

נשיאות איגוד לשכות המסחר ארחה את יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל לדיון בשורה של נושאים העומדים על הפרק בימים אלה בוועדה, והמקשים על הפעילות העסקית של שורה ארוכה של חטיבות ענפיות.

בפתח הועדה הבהיר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי "שר הכלכלה מרשה לעצמו לתקוף אותנו באופן פומבי כאילו שאנו מתנגדים ליבוא אישי, אך אנו מתנגדים לו כפי ששר הכלכלה התווה אותו. בניגוד לטענת השר לפיה אנו מבקשים להעמיס עוד רגולציה, אנו לא מתנגדים ליבוא אישי. ההתנגדות שלנו היא לבניית מערכת של יבוא מסחרי מקביל ופרוץ במסווה של יבוא אישי, שלא עומדת בתקינה ומסכנת את בטיחות הציבור".

 

בהמשך, התקיים דיון באשר למספר נושאים:

הסדרת העיסוק בהשכרת רכב

מוני בר (באג'ט), יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג: "40% מזמני מוקדש לטיפול ברגולציה עודפת. ביחס לחובת ביטוח צד ג'- 300 אלף מכוניות יש בליסינג וביטוח צד ג' עולה 300 מיליון ₪. בגלל שהיו מספר מקרים בודדים שבהם הייתה התנהלות לקויה, מתכוונים לחייב את כל הענף בחובת ביטוח צד ג'? הרגולטור יכול וצריך לטפל באותם מקרים חריגים- ולכן אין צורך להטיל חובת ביטוח צד ג' על כלל הענף".

 

חוק רישוי שירותים לרכב וקידום הבטיחות בתשתיות התחבורתיות

עו"ד טלי ברנר (עופר אבניר), יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי: "כל מי שעולה על רכב דו גלגלי מסייע להקלת בעיית הגודש כדרכים. לכן, יש לסייע להוריד את החסמים שמרתיעים בחירה ברכב דו-גלגלי. יש לטפל בנושא של מערכות בטיחות ברכב דו-גלגלי ובסוגיית המיסוי".

 

עיכוב משמעותי במתן אישורים מוקדמים של משרד הבריאות לייבוא מזון רגיש

איתן מרקוביץ' (סופהרב/סולגר), יו"ר חטיבת תוספי תזונה: "התחום לא מוסדר. התקינה בארץ לא מקבלת את התקינות שמקובלות בעולם- הן באירופה והן בארה"ב. משרד הבריאות מייחסים אותנו לתחום המזון- ולא כך הדבר. רפורמת הקורנפלקס השאירה אותנו ללא הגדרה, ואנו לא מצליחים לקבל הסברים מלומדים ממשרד הבריאות כדי לקבל אישור בכל הקשור לתקינה. במציאות שבה כולנו יכולים להזמין תוספי תזונה מהאינטרנט- על היבואנים לקבל אישורים לתקינה זמן מספק מראש, אחרת לא נוכל לשרוד במציאות דיגיטלית זו. אני בעד יבוא אישי, אך שהתחרות תהיה הוגנת".

 

חוזר מנכ"ל של משרד הבריאות פוגע קשות בפעילות חברות התרופות בישראל

דורון שליט GSK)), יו"ר חטיבת התרופות: "יש בעיות הרגולטוריות רחבות בענף התרופות, בפרט בכל הקשור לנציגים מטעם חברות התרופות. אנו מלינים על כך שהדבר לא נעשה בתיאום איתנו. פנינו לשר הבריאות ונענינו בתגובה לא עניינית לטעמנו מהיועצת המשפטית של משרד הבריאות".

 

שילוב מערכת הבריאות בחוק מוסר תשלומים

מיכאל שפיר (שפיר טכנולוגיות), חבר הנהלת ענף ציוד רפואי: "ב-2017 שילמתי 17.5 אלף ₪ על הריבית ולקחתי הלוואות על סך 450 אלף ₪. משרד הבריאות חייבים לי כמעט חצי מיליון ₪ ואני עסק זעיר, ומתקשה לעמוד בכך".  

 

תקנות הגז  - רישוי העוסקים בעבודות גפ"מ

אלי אטיאס (בירמאג)- חברי חטיבת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה: "כיום רק אנשים שיש להם הסמכה 1 של גז יכולים לחבר את הכיריים לגז- והם נדרשים לעבור קורס של 3 חודשים שתכניו לא קשורים לפעולת החיבור עצמו של הכיריים לגז. כולי תקווה שכל טכנאי יוכל להתקין כיריים בבית הלקוח בהקדם".

 

בסיום הדיון נשא ח"כ כבל דברים ואמר כי "ועדת הכלכלה משמשת כיום הבית של העסקים הקטנים יותר מתמיד. אני מבטיח למוני בר (באג'ט), יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג שעמדת הענף ביחס לחובת ביטוח צד ג' תשמע ותישקל במהלך הדיונים בוועדה. ביחס לעיכוב משמעותי במתן אישורים מוקדמים של משרד הבריאות לייבוא מזון רגיש, אני יודע כי מדובר בשוק שהוא עדיין לא מוסדר ויש בו שרלטנות רבה. אני מתחייב לקיים פגישה בין איתן מרקוביץ' (יו"ר חטיבת תוספי תזונה) לפרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, שבה יוכל גרוטו להבהיר מדוע משרד הבריאות לא מטפל בסוגית תוספי התזונה. כמו כן, אני מבטיח לעשות הכל כדי להפגיש את דורון שליט (יו"ר חטיבת התרופות) עם שר הבריאות ביחס לסוגיית נציגי חברות התרופות. אני מתחייב שלא לוותר למשרד הבריאות בסוגיית מוסר התשלומים, ואציין כי המעכב הגדול כאן הוא משרד האוצר". 

 

עו"ד לין בירך את הפעולות והסביר כי זו רק תחילתה של סדרת פגישות של ח"כ כבל עם חברי לשכת המסחר.

למידע נוסף בתחום זה